Hur stor bur?
Jag har tagit över tre st små marsvinstjejer, de är ca ett år gammla, och jättemysiga. Grejen är att det följde med en bur (på hjul) som är ca 100 x 50 tror jag, den är alltså inte så stor. Jag har en till bur som också är 100 x 50 , skulle man på något sätt kunna "bygga ihop" de två burarna? Eller är det fortfarande för litet?
Och en av honorna är lite "bitsk" av sig, inte mot mig, men mot de andra två. Beror det på att de inte kan komma ifrån varandra alls, eller finns det något annat jag kan göra? :)
-Jessica :)

Jag hade byggt ihop burarna.
Tegelstenar är bra att bygga trappa med så att dom lätt kan hoppa mellan burarna om det är burar med höga plastbottnar.
Daglig golvrastning är också bra.
Marsvin 4-ever
.
Jag skulle också byggt ihop burarna. Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna göra så, men sök runt lite så hittar du ett svar!
Mina tre honor kan var lite tjafsiga mot varandra ibland fast dem är ju ändå bästisar ^^ Det går säkert bra med dina ;)

Det är bara det att den ena buren går ju på hjul, och är mkt högre än den andra… men skulle det gå att tex bara ta bottnarna och ha kompostgaller runt om?:) skvätter marsvin mkt på väggar oså?:)
#3 Jag tror jag har sett folk som har såå, har sett någon som satt upp en filt eller en något annat runt kompostgallret så det inte skvätter.

# 3. Hur stor ar hojdskillnaden?
Envishet och drömmar
#3 - Det borde väl gå att bygga en liten ställning till buren? Fyra brädor på högkant med vinkeljärn i hörnen och sedan buren på det?
Hanna

Vad jag tankte pa var mest om den lagre buren ar valdigt mycket lagre, sa att de inte trillar ner. Har sjalv byggt en slags pall mellan burarna (har inte nagon bild pa den har datorn, kan visa senare), har precis som du tanker dig tva burar bredvid varandra (pa samma hojd) ihopkopplade med ena kortsidan mot varandra. Gallret brukar ga att falla upp dar (annars rekommenderar jag aterigen det roliga verktyget vinkelslip/flex).
Envishet och drömmar

Eller ta av hjulen om det går?
Marsvin 4-ever
.

jag ska försöka lösa det på nått sätt, har inte kommit på hur än… :)
man kan inte ta bort hjulen .
#9 Sätt upp den andra buren på något då? Eller fixa hjul till den med? Eller klossar? ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag har själv byggt ihop två 100x50cm burar, då jag knippsade halva kortsidan och tog sedan två tegelstenar på var sida som om kunde hoppa lite lättare över än bara kant.