Klipp, klipp...

Oh, page ^^ Modernt ska det vara, även i marsvinsburen!
Bild nr. 3 kunde ha föreställt min lunkahona på tre månader, bara en massa päls ;P
Hanna
#3 Nädå, det ligger på köksbordet - är du spekulant?
Vad söt hon blev. Du borde ju göra garn av all päls du klipper av långhåren och sticka en kofta till din skinny (som ev. är sveriges äldsta=)).

Ett annat förslag är att du sparar all päls du klippt under året, sorterar upp i olika påsar och säljer på Tradera.
Envishet och drömmar
Vad söt hon är! :) Jättefin både innan och efter klippningen, vilken sötnos ^^,
#7 Haha ;P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Oh så fin hon vart :)
Helena

Klippte också mina 2 marsvin idag, fast inte lika mycket päls:)
Så söt hon blev ;) (påminns om att jag måste köpa en bättre sax så att jag också kan fixa rar page på mina grisar :p)
Du kommer att ställa Kändis lite till, eller? Det är nog bra för hans utställningskarriär, men Ömma blir ju inte yngre för var dag precis ^^' Om det ska bli något mellan dem får du nog skynda dig något.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
hur gammal är din skinny?:)
#6 & #7 Värst vad ni är kreativa… Men jag är inte någon hejare på vare sig att spinna eller sticka, tyvärr. 
#11 Hehe.. jag tänkte faktiskt försöka att både "äta kakan och ha den kvar". D.v.s. Kändis har fått två tjejer (Ömma och Xtrawberry) men är fortfarande i päls. Funkar det inte så är det inte hela världen, han är redan champion och har fem resultat som räknas till årets. Men det vore kul att ställa honom i Kallhäll också.
#12 Hon har fyllt fem. När hon föddes fanns det inte sååå himla många skinnykullar som hade fötts i Sverige och vad jag vet lever ingen av dem. Men visst skulle det kunna finnas någon som är äldre, det är inte direkt så att jag har gjort värsta efterforskningarna. 
#13 haha nej då det förstår jag, men hon är alltså väldigt gammal för att vara skinny? är det någon skilnad emllan håriga marsvin och nakna i ålder?
#14 Ja, hon är gammal för att vara skinny eftersom att de inte funnits speciellt mycket längre i Sverige.
#13 Haha! Berätta hur det går sen, har aldrig hört någon som provat det. Det låter i alla fall ganska fiffigt. ;)
Dock finns det väl en ganska stor risk att de andra marsvinen blir intresserade av rullen och börjar gnaga lite? Det blev Dianthus när jag (försökte) rulla Cinnober… =/
Men lycka till, jag håller tummarna för att det funkar för dig! Det är säkert annorlunda när de andra marsvinen också har lite rullningsvana(och ägaren också :p).
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Med tanke på att jag samlar hundhår så anmäler jag mig som spekulant på Ömmas päls.
Jag har en keeshond och den rasen är känd för sin ulliga päls. Får jag ihop tillräckligt mycket hundpäls ska jag lämna in den till spinning så småningom, annars får jag tova den. Hittills har jag tovat en nåldyna av hundens päls.

Vad söt hon blev med den nya pälsen;) Vad andvänder du för sax när du klipper? Vanlig sax eller sån hära hmm… hackig sax eller hur man ska säga att den ser ut. Den ser ut som en järnkam på en bladet och en vanlig på andra bladet.
#19 En vanlig billig kökssax från IKEA. Det funkar jättebra. Såna där man köper ett kit med en stor och några små. Huvudsaken är att de inte hunnit bli slöa.

#20 Okej:)