Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1078 ggr
marsvin2008
0

Nytillskotten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Agnes 2½ år, från början köpt i djuraffär och har sedan dess bott hos samma familj till idag när hon flyttade hem till oss för att ägaren var less. Agnes väger idag 773gram och är handtam och fin.

Signe 1½ år också köpt från djuraffär ej samma ställe. Hon har också bott hos samma tjej till idag. Signe väger 699gram och är också handtam men något mer "nervös".

Enligt fd ägaren har tjejerna bott ihop hela livet och i ett terrarium. När vi kom hade dem inget att gömma sig under/i. till att börja med får de bo i killarnas golvbur tills vi får hem våra nyköpta gallerburar om 1-2veckor.

Favoriten sägs vara gurka. jag har testat och det är gott likaså morot och sen fick dem varsin grön vindruva och de gick också ner. Satte ner fyra-fem kvistar krukpersilja som killarna älskar (mest av allt förutom dill) men de ligger kvar och de nosar och gå sin väg… De har aldrig fått smaka dill sa tjejen vi köpte dem ifrån.

Här kommer lite bilder på töserna: Fröst ut är Agnes från ena sidan,

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

marsvin2008
0

Agnes från andra sidan,

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

marsvin2008
0

lilla Signe, *hjärta kärlek*

marsvin2008
0

Och sist ut är signe frammifrån så hela tuppkammen syns.

Abico
0

Åh, så söta dom är :)

Hanna 

marsvin2008
0

#4 ja visst är dem! Var ju tvungen att "rädda dem"

tjejerna är dotterns marsvin så slipper hon bli avnundsjuk. (fast det är ju bara vad jag säger, *hehe* alla är givetvis mina småbebisar allihopa i smyg)

Oskyldig

Abico
0

#5 - Haha precis ^^ Min mamma fick köpa ett marsvin till mig som hon får ha som sin, för att hon inte ska behöva vara avundsjuk Flört

Hanna 

Tindrar
0

Gud vad söta dom var, blev helt förälskad i Agnes;)

FeliciaS
0

Vad roligt at du köpte dem ;) Då lär de få ett bra framtida hem nu då. De väger inte mycket inte, stackarna. Att de är tveksamma till viss mat kan vara p.g.a flytten, när min Abbyhona (som iofs var rätt stressad efter transporten) kom åt hon bara äpple och paprika. Efter en vecka åt hon allt jag bjöd på (uppfödaren hade gett henne mycket mer än bara äpple och paprika).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

#8 Ja de är en 13 årig tjej som har haft marsvinen så om inte föräldrarna sett till att hon skött dem bra så kan de bero på det. Barn är alltid barn! :-) 

Nej de väger inte mkt och jag ska väga dem varje vecka för att hålla koll. Fordet ska också bytas, de har levt på nån blandning med många bruna frön å majsflingor och sånt, jag tog ett par pelletsar i handen och vipps var Agnes där och mumsade hejvillt direkt från handen.

Jag såg just på en bilderna jag tagit hittills att båda tjejerna har lite grönt klegg i ögona så de ska jag fixa bort också men jag låter dem acklimatisera sig lite till imorgon.

De verkar inte villa gömma sig i hus och krypa i rören som killarna gör, kanske beror det på att tjejerna inte hade någonting alls att gömma sig under/i mer än bakom en sån där hörn-plasttoalett. Som jag förövrigt har slängt pga att den såg för snuskig ut med massa kiss fasttorkat. *uäk* Däermot så verkar de gilla den stora höhögen med tunnlar som Albin har grävt i det, för där ligger båda och trynar så gott. :-)

Båda tjejerna lägger sig på sida/rygg när jag kliar dem under magen och det är såååå sött!