Ja, vad bra tips! Har inte ens tänkt på det… Ska fixa en så fort jag får tid :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jättebra att du kommer med förslag! :) Det blir till för oss Medarbetare att skriva om detta.
Hanna

Haha visst e jag duktiiiiiiiiiig :-) *fniss*
nej men jag har saknat det, svårt att hitta fakta nu för tin. =/ dock har ja ju listat ut d mesta nu men men ;)

resa me marsvin
vad marsvin ska väga vid olika åldrar m.m
hur man fotar ett marvin bäst
hur man gör olika marsvinsgröter
vilka grenar/buskar dom kan käka(Gäääääääääärna bilder på dom också)
Vill jag se! :D sätt igång, jobba *asg*

haha jag e så snäll att jag puttar upp xD
artiklarna om hur man reser med marsvin och hur man fotar ett marsvin är på G. men skrivbenterna kanske har glömt bort dom lite? ^^,
Det gör dom nog hela tiden!
#7 #8 Njea… Jag har 2 på gång *s*
Mvh Felicia
Vi behöver alltid tips ^^
Hanna
#10 Haha, just vad jag tänkte skriva till ;)
I en anna tråd finns dock mer tips…
Mvh Felicia
Jag skulle vilja se en artikel om marsvins ras-och färggenetik speciellt
Vad olika "raskombinationer" ger, grundläggande färggenetik och så(kanske göra det hela till en serie eftersom det finns så mycket info att lära sig om det?). Man ser ju många Artiklar om just genetik på andra djurifokussidor och jag tror att det kan vara minst lika intressant om marsvin. ^^
En artikel om skötsel av (oklippta) långhåriga marsvin är nog också fler kan tycka är intressant kanske? Åtminstone jag. ;) I och för sig har jag tagit reda på det mesta jag behöver veta om hur man sköter dem(behöver nog egentligen praktisk övning bara), men en sammanfattning här vore trevligt.
Att få veta lite mer om marsvinens närmsta släktingar och hur de beter sig i sitt vilda tillstånd kan nog också vara bra att lära sig! ^^
Sen så kan man ju skriva lite om vad man ska tänka på ifall man ska låta marsvinen bo utomhus dygnet runt på sommaren. :) Är säkert flera som skulle vilja veta om det.
På andra djurifokussidor har jag även sett att de ibland intervjuar uppfödare som hänger på iFokus. Det kan ju vara roligt att läsa hur olika uppfödningar fungerar och så. :) Kanske kan de dela med sig lite bra tips till blivande uppfödare också.
Jag har många artikelidéer på lager. ;) Hojta bara så slänger jag ur mig ännu fler. :p
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#13 Det med genetik får någon annan ta, känner inte att jag kan såpass mycket om det så jag kan skriva en artikel. Den om vilda marsvin är en utav de jag har på gång ;P
Det med dygnet runt på sommaren kan ju vara bra till våren/sommaren :) Skriver upp det på min lista.
Tack för förslagen ^^,
Mvh Felicia
#13 Jaha, vad bra att du gör en artikel om vilda marsvin =) Har funderat på att be efter det ett tag nu ;p
Genetik kanske Ida kan skriva lite kort om? (snälla, söta, rara)
Annars kan i och för sig jag försöka mig på att skriva en grundläggande text om genetik utifrån det jag lärt mig ;) Men den skulle förmodligen bli lite bristfällig på några punkter. =/ Någon ingående färggenetik kan jag inte(mer än behärska marsvinsfärgskalkylatorn ;p).
Det finns även en ny funktion som gör att man kan bjuda in gästskribenter. Dvs. att vi kan ge någon medlem härinne rättigheterna att skriva och publicera en artikel, jag är lite osäker på hur det fungerar men det ska väl gå att lista ut om det vore aktuellt :)
Flera saker skulle jag själv gärna läsa mer om men jag har verkligen noll koll på genetik och långhårsskötsel (jag provar mig fram med min Irma men jag kan inte påstå att jag har kunskaper att skriva en artikel om det ;)
Hanna
#15 Haha, just dem sakerna kan väl jag påstå att jag har grundkunskaperna till. Saknar dock praktiskt erfarenhet av långhårsskötsel, vilket inte gör mig till en idealisk artikelskrivare. Men om något år kanske jag har det, vi får se. ;)
Kanske skulle kunna försöka mig på en väldigt grundläggande genetikartikel snart dock om ingen annan kunnig erbjuder sig :p