Toalätt?
Jag vet ju att kaniner kan ha en sån där 3-kantig toalätt som man sätter i ett härn med papperspellets i och sen går dom på toa i den :)
Kan man ha en sån toa till marsvin?kommer dom gå i den eller skita i den ?
visa hemskt gärna bilder på era burar!!! vill få insperation 
Mvh Sara
Eftersom att marsvin e grymt svåra att få rumsrena så tror jag nog att dom kmr strunta i toan.
Jag har sån trekantstoa till mina marsvin :D
De skiter ner den OCH använder den som sovplats :S Dock skiter de ju ner resten av buren också, har bara lyckats få ett av alla de marsvin jag haft skapligt rumsrent och hon gjrode sina behov bara i hörnen av buren.. Önskar att jag kunde få ett sånt duktigt marsvin igen :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
okej xD
men då kan man ju pröva efter som du fick din rätt så rumsren :D
#3 Ja självklart kan du prova!
Dock hade jag ingen sån där toaletthörna med det marsvinen men det kan ju fungera.
Om du plocka upp bajspluttarna och lägger i den så kanske marsvinet fattar att man skabajsa i just det hörnet :P Om du har spån i resten av buren så kan du ju ha även det i toaletten som ett litet laget ovanpå så de inte tycker att det känns läskigt för fötterna.
Om de inte blir rumsrena så kommer de säkert använda den som viloplats ^^ Så jag tror inte att du köper den i onödan
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
okej :D
Bara för att du ställer in en till dem kommer de ju inte börja använda den att bara kissa och bajsa i. Men om du ställer den i det hörn där de mestadels gör sina behov, eller lägger avföring där i så kan de göra det delvis, om den är i buren. Du kan träna dem till att bara kissa i den när de är ute på golvet.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus