Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 766 ggr
Sarakaniner
0

Toalätt?

Jag vet ju att kaniner kan ha en sån där 3-kantig toalätt som man sätter i ett härn med papperspellets i och sen går dom på toa i den :)

Kan man ha en sån toa till marsvin?kommer dom gå i den eller skita i den ?

visa hemskt gärna bilder på era burar!!! vill få insperation Oskyldig

Mvh Sara

ElinLi
0

Eftersom att marsvin e grymt svåra att få rumsrena så tror jag nog att dom kmr strunta  i toan.

Mari
0

Jag har sån trekantstoa till mina marsvin :D

De skiter ner den OCH använder den som sovplats :S Dock skiter de ju ner resten av buren också, har bara lyckats få ett av alla de marsvin jag haft skapligt rumsrent och hon gjrode sina behov bara i hörnen av buren.. Önskar att jag kunde få ett sånt duktigt marsvin igen :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sarakaniner
0

okej xD

men då kan man ju pröva efter som du fick din rätt så rumsren :D

Mari
0

#3 Ja självklart kan du prova!
Dock hade jag ingen sån där toaletthörna med det marsvinen men det kan ju fungera.

Om du plocka upp bajspluttarna och lägger i den så kanske marsvinet fattar att man skabajsa i just det hörnet :P Om du har spån i resten av buren så kan du ju ha även det i toaletten som ett litet laget ovanpå så de inte tycker att det känns läskigt för fötterna.

Om de inte blir rumsrena så kommer de säkert använda den som viloplats ^^ Så jag tror inte att du köper den i onödan

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sarakaniner
0

okej :D

FeliciaS
0

Bara för att du ställer in en till dem kommer de ju inte börja använda den att bara kissa och bajsa i. Men om du ställer den i det hörn där de mestadels gör sina behov, eller lägger avföring där i så kan de göra det delvis, om den är i buren. Du kan träna dem till att bara kissa i den när de är ute på golvet.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus