Kattgräs??
Undrar om någon har planetarat kattgräs och gett sina marsvin?
Någon som vet om det är bra att ge marsvin? Bara att äta ibland, inte byta bort höet.
Kattgräs är grymt dyrt, köp vanlig havre istället - det finns i lösvikt i vissa affärer. Det är mycket billigare :)
Hanna
Köpte kattgräs en gång för att ge till mina katter, men det stank jättemycket så jag slängde det :S

Som Abico säger så är priset hutlöst för lite fröer på en pappersbit.
Havrefrön är bättre att köpa eller gräva upp tuvor ute och ta in.
Marsvin 4-ever
.

ja, när jag hade skrivit inlägget så sökte jag bland inläggen för att se. Efterklok kallas det nog. 
Hittade en påse kattgräs på handelsträdgården för 5 kr, som jag satte för en vecka sedan, redan vuxit 1 dm! men jag har varit osäker på om det är bra för marsvin så jag tänkte fråga runt innan jag ev skulle ge det till änglarna.
Men då tar jag mig en tur till granngården (Lantmännen) på måndag, de måste ju ha eller? 
#4 Ja, äta det kan de göra. Men åker du till en lanthandel eller likn. finns havre i lösvikt väldigt billigt :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ett urbra tips är att så gnagarblandningen som finns i de flesta affärer! Jag plockar bara bort pelletsen o sår resten. Det tar bara några dar sen är det en sån fin blandning av smaskiga strån
Låter de gnaga ner det helt, o vattnar o ställer i fönstret igen, några dagar. Så brukar jag göra 5-6 ggr innan man måste ta nya frön!
O det är smaskens

Tack, det var ett bra tips. Då kan det växa upp några gånger med, vilket är smidigt.