Blöder :( Svara Snabbt!
Skulle klippa kaninernas och Sebbe´s klor idag men Sebbe tycker det e läskigt så han röck till precis när jag klippte så klippte i pulpan, han blöder väldigt mkt.
Vågar inte sätta in han i buren när han blöder sådär mkt.
Hur kan jag få det att sluta blöd?
Har inget "Stop blödning" pulver eller nåt sånt å för sent att köpa nu :(
//Ledsen matte som tycer synd om sin boll :(

Ta bomull med vatten på och tryck det mot klon tills det slutar blöda :) Så brukar jag göra iaf, funkar om man inte har annat hemma.
Just nu står han i ett vatten bad med vatten upp till magen. Hoppas det slutar snart, känner mig så elak, han pep ju till, det gjorde ju ont :(
Ta potatis mjöl om du har det hemma brukar stoppa blödningarna. har själv använte det flera gånger
Vattenbad? Hjälper det? Om jag någon gång råkar klippa i pulpan håller jag en bomullstuss emot en stund, det hjälper. Klart han pep till, det är ju ett tecken på att han har känsel :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#2 ska kolla det :D
#4 ja det e ju vatten emot hela tiden så då brukar det sluta blöda. Iaf på människors sår ;)
#5 Fast det är ju inget sår på någon hud utan pulpan i en klo. Har det inte slutat blöda än?
Mvh Felicia
Han blöder ännu, tog han ur baded och satte på en stor klump potatis mjöl, men den skakade han bort å sen blöde han igenom, så nu får han sitte i transportbur tills det e över, stakaren, ska städa buren under tiden så han får det rent och fint för "såret" sen.
#7 Oj, okej. Du måste råkat klippa rätt mycket då? Håll en stor bomullstuss hårt mot klon.
Mvh Felicia
ta potatis mjöl på bomulls tussen och håll mot tassen. var bestämd
Att sätta marsvinet i vatten får snarare motsatt effekt. För att stoppa en blödning måsta man lägga ett tryck mot såret tills det slutat.
#8 Ja, typ 1/4 del av pulpan typ :( han rök ju till så jag klippte på tok för mkt :(
#9 Hade på papper, gick inte, han blöder igenom :(
#10 Jepp, det e ju det att man ska spola vatten på, men det ville han inte heller, å potatis mjöl funkar inte, å tryck blir han surt på å biter mig. Så nu hoppas jag han kan få det att sluta själv :(
Det e bra nu ;)