Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1333 ggr
[SusannaK]
0

Spännande :-)

Nu är min man iväg och hämtar en kompis till vår lille Totte som miste sin vän för ett par dagar sedan.

Är själv så attans förkyld så jag kunde inte åka med…men jag litar på honom Flört

Så nu är man lite spänd på vad har med sig hem Tungan ute

Fiona
0

Vad roligt Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

paronskrutten
0

åh, spännande :)

Helena

FeliciaS
0

Vad skoj! :) Vart är han? Hos uppfödaren eller har ni sett en annons?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[SusannaK]
0

Har har varit hos uppfödaren….och kommit hem…!

KyssKyssKyssKyss

Det är ju så att min man är lika kär i dessa små oemotståndliga djur…..så han kom inte hem med 1 utan 2 stycken grispojkar!!!!

JIPIIIEEEE….han sa du lev väl inte arg….va arg?? skojar du I´m in heaven *ha ha ha*

Ska sätta in ett par bilder sedan!

Kram

Sanna

[SusannaK]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Å så lite bilder :-) Vi börjar med Teddyn vid namn Tiger ;-)

[SusannaK]
0

Å så har vi en blandras….blidde en fin "miss" tycker jag….blev så förälskad i honom :-D

[SusannaK]
0

Närbild på ElvisKyss

[SusannaK]
0

O på vår TigerKyss

FeliciaS
0

Naw, vad söta! :)
Vad skoj för Totte och er att få mer sällskap ;)

Mvh Felicia

[SusannaK]
0

Å så vår Totte som vi har sedan innanKyss

[SusannaK]
0

Skulle sagt det att dom är 12-13 veckor gamla :-)

FeliciaS
0

#11 Naw, bästa åldern ^^, När de är ca 10 veckor är de ljuvliga <3

Mvh Felicia

[SusannaK]
0

#9----> Ja, e så lycklig för det små, hoppas nu att allt går bra. Dom ligger tillsammans i sin mjuka tunnel o trängs härKyss

Abico
0

Oj så söta dom är :P
Tre är helt klart bättre än två ;) "Problemet" är att det sedan bara är ett liiitet liiitet steg upp till fyra och från fyra till fem är det ingenting. Väl uppe i sex grisar så är det lika bra att ge dom ett eget rum och ett par stoora bokhylleburar och då kan man ju gott ta in ytterligare ett par Oskyldig Bra va? *s*

Totte har underbart vackra ögon föresten! En riktig flicktjusare :)

Hanna 

Creation
0

Naw, vad roligt. :) De är jättesöta!

Tänk bara på att tre hanar inte alltid är det lättaste dock =/ Var beredd på att konflikter kan uppstå och att det då kan sluta upp med att du är tvungen att köpa en fjärde eller sälja en av dem.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[SusannaK]
0

Tack ska ni ha…:-)…*nykär*

Sandra-B
0

Grattis!
Vad söta de är.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

lomsen
0

grattis, men tänk på att mänskliga förkylningar smittar till smågrisar lätt så du inte pussar för mycket på de små!Glad

Lycka till!

[SusannaK]
0

#18.---> Ok….men blir dom inte smittade när man är runt dom då med? Hur lätt blir dom smittade?

Vad gör man om dom blir smittade? Blir dom väldigt sjuka eller går det över på dom med som på oss?

Tänker på utställningar och sånt i dessa tider då…måste ju vara väldig smittorisk för dom när massor av människor kommer dit.

Upplys mig gärna vill veta allt!

Kram

Sanna

Mari
0

#19 Jag och min familj har då aldrig lyckats smitta mina marsvin med förkylningar, fast å andra sidan brukar vi inte hålla på med dem så mkt heller eftersom man är ju rätt trött när mab är förkyld.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[SusannaK]
0

#20---> Jag hoppas det hör mer till ovanligheterna…men om risken finns så ska jag ju givetvis inte greja för mycket med dom nu…åh jäklars jag som såg fram emot att gosa järnet här idag SkrattandeKyss………vill ju bekanta mig *he he*

paronskrutten
0

Jag tror inte att man kan smitta grisarna med människovirus.. (?)

Helena

Mari
0

#22 Jag har hört många här inne säga att det gör det :P Men jag har ingen aning :) brukar inte ta upp mina marsvin och gosa så ofta i vanliga fall heller så det är kanske därför de aldrig blivit smittade :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

Jag hade fått för mig att människoförkylning smittade till grisarna men fick veta att det inte stämde, så du behöver nog inte vara så orolig.

Hanna 

FeliciaS
0

#24 Samma här…

Om de nu skulle bli förkylda (snoriga/nysa) så är det ingen fara så länge det är helt dragfritt omkring dem. Du kan också se till att ge de lite extra c-vitamingrönsaker. Men det är ingen fara så länge det inte är för kallt eller dragigt där marsvinen är. Däremot kan de dra på sig lunginflammation och då kan de dö. Men det ska nog inte vara någon fara alls ;)

Mvh Felicia

[SusannaK]
0

Så skönt att höra!Glad

[SusannaK]
0

Uppdatering! Allt har gått jättebra! Det 3 verkar trivas jättefint tillsammans…vår lille Totte som blev ensam är så lycklig nu! När dom var ute igår så showade han riktigt gjorde små skutt o levde rövare…har aldrig sett han sån :-D…så härligt att seSkrattande

Men nu ser man att Totte är ganska liten till växten för det andra två ser nästan större ut redan…o dom är ju yngre…så Totte blir nog liten kanske :-)

ElinLi
0

#27 kom ihåg att när dom andra blir könsmogna kan det bli mycket problem eftersom att dom e tre … så det e bra om du har nån bur som du kan ha ifall du måste sära på dom och även köpa ett till svin å den som blir ensam.

[SusannaK]
0

Ja….jag har förstått att det kan bli så…men nu tänker jag njuta av nuet efter allt som hänt.

Blir det några problem så löser vi det efter hand.

Lottar8
0

Gah, vad söta. Speciellt Tiger fastnade jag förKyss

[SusannaK]
0

Lottar8---> Tack så mycket! Tige rär ljuvlig en mys kille…väldigt lugn…lätt att ta upp o han vill sitta och mysa i halsgropenKyss

Sandra-B
0

Vad kul att det går bra, de är verkligen grymt söta:-)

Måste bara säga att jag inte tror att det kommer bli något större problem med de tre sen heller.

Jag har för tillfället sju hanar i varierande ålder som går ihop (varav fyra av dem är avelshanar) lite smågnabb ibland är det men inget allvarligt.

Innan jag fick dessa så hade jag fyra hanar (dock inte lla samtidigt utan de "överlappade" varandra). Hade som mest tre samtidigt och de gick tillsammans i en 100*50 bur, inga som helst problem, inte nåt smågnabb eller nåt heler bland dem.

Kan tillägga att jag alltid haft honor i närheten (samma rum, till och med buren sidan om).

Visst kan det hända att de kommer börja bråka men risken att det kommer ske skulle jag inte tro är speciellt stor.

Ville bara berätta att det kan gå hur utmärkt som helst med två, tre eller till och med flera hanar ihop eftersom du blivit "varnad" av ett par personerGlad

Lycka till!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[SusannaK]
0

#32 Ja, vi får hoppas att det kommer gå bra i fortsättningen också…:-)

Men blir det några problem…så är det inga större problem o springa iväg till uppfödaren o välkomna ännu en grisOskyldigSkrattande

Tusen tack för din berättelse!

Kram

Sanna

FrokenLindgren
0

Men så söta de var. Grattis till nytillskottet!

lomsen
0

#19 Ge extra c vitamin ex persilja!

Bra om det ej smittar, trodde det men man ska väl ej tro allt man läser!Glad