varför marsvin?
Hur kommer det sig att just du skaffade just marsvin?
För- och nackdelar med marsvin? Om det nu finns några nackdelar förstås. hihi… (Bortsett från att jag är allergisk mot dom…)
Jag skaffade marsvin för att dom är så söta och tillgivna husdjur, och för att dom har sånna personligheter :D fördelar och nackdelar måste jag fundera på, enda nackdelen jag kommer på är väl att rummet stinker hö :P
Jag skaffade marsvin av samma orsak som Kiddoo. Så gillar jag att de har så stort ordföråd.
Fördelar och nackdelar. Nackdelarna är nog att dom är dyra i drift tycker jag. Men jag skall börja odla mer nästa år. Men jag håller ej med Kiddo om att Hö stinker och att det är en nackdel, hö "doftar" härligt tycker jag.
. En nackdel till, dom är beroendeframkallande och man vill bara ha fler och fler av dom
. Fördelar: Dom gör en glad i alla lägen.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Haha, precis Diana61. Alla lägen
nejjnejj, jag tycker inte att det stinker, men min familj gör, så fort dom går förbi mitt rum säger dom praktiskt taget varje gång " det stinker hö i ditt rum Matilda! ", jag tycker de luktar gott ^^
Hi hi hi, Då skall du svara dina föräldrar att det INTE stinker, för Stinker betyder att något är äckligt medans Doftar är något som är bra. Säg bara NEJ, det doftar Hö! Bättre det än att det stinker kiss! eller hur ?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Precis, det skulle vara en outhärdig stank (kisset alltså
)! Jag ska börja köpa stora balar spån nu snart, för jag är trött på att bara kunna byta ut underlaget i buren en gång i veckan (ekonomiskt), jag får lixom plocka massor varje dag, bajs och sånt, men nu har jag hittat billigt spån och mycket, som jag ska testa med, så kanske jag kan stor städa två gånger i veckan. Hoppas jag 
Finns inga nackdelar.
Fördelar är att dom är lätta att ha, roliga djur, bra förstadjur helt enkelt super djur att ha
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Håller helt med dig Milla 
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Marsvin är mitt favoritdjur (o hästar) och jag har ännu inte hittat några nackdelar med att ha marsvin :-)
De tuggar på sin mat på kvällarna så det låter som om man vore i ett stall, och de luktar aldrig illa, och de blir så himla personliga, och de levr länge så man har glädje av dem länge, och de är billiga i drift… Bara fördelar, inga nackdelar :-)
/Matsvin. (Marsvinen kastar sig över maten och äter som små svin :-)
Hahaa :) helt rätt! De finns nog inga nackdelar!
Jag tycker också de är helt underbara! Enda nackdelen för mig är ju att jag inte tål dom…
Håller med om att hö luktar gott! O det låter så härligt när de mumsar hö.
Just nu är visst Vanessa brunstig så Roy har fullt upp. Då han är kastrerad är det ju "riskfritt". Men oj vad han friar o håller på. Jag kan lyssna på deras pratande i evigheter!
#10. Tar du allergi tabletter? Ja, det är lugnande när dom äter hö :) Haha, kan tänka mig att det både kuttrar och "tjuter" där hos dom :D
Så söta och fina ungar. Var den vita rödögd?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Nackdelen tycker jag är att de kissar och bajsar så mycket.. man får byta nonstop i buren till skillnad från t.ex. gerbiler som är ökendjur och knappt kissar nåt alls. En annan nackdel är att de behöver hö, som är väldigt allergiframkallande. När jag hade mina första marsvin älskade jag att känna doften av hö i burarna, men nu krymper mina luftrör ihop bara jag ger grisarna en liten tuss hö. Jag har aldrig varit allergisk mot något innan, så det kan nog hända alla att man utvecklar allergi, så det är ett gott råd att man tvättar händerna när man gett marsvinen hö och när man gosat med med marsvin som precis legat i sitt hö.
Annars är det bara fördelar med marsvin, de är ju såå goa!! :)
Haha, jag är nästan precis som dig då Bejtedejte! Jag är allergisk mot hö, men inte så farligt mycket, nyser kanske nån gång ibland, och nu verkar det nästan som om att min näsa har vant sig 
Theriss: Vitsippa var ett vackert namn.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#11 Nej, jag tar sällan allergitabletter. Sparar det till om jag kommer hem till nån med katt eller hund jag inte tål. *ler*
Tål inte höet heller… Men allergin är inte värre än att jag står ut med det. Vill ju inte vara utan mina gosingar! Värst är det när jag ska gosa med dom o de vill ligga uppe vid halsen…
#18. Man vill verkligen inte vara utan sina små skyddslingar :)
Jag skulle ej kunna tänka mig att leva utan dom. Har just stått och tittat på mina i en kvart och dom är så underbara.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Ja, samma här, har legat och tittat på mina en timme nu, fast av annan anledning, kolla i mitt forumsinlägg "Förvirrad".
Skall genast läsa det nu.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Gör de :)
Nä man vill ju verkligen inte va utan dom! Därför hoppas jag att mina två lever i evighet för pga min allergi så kan jag inte försvara inköp av fler sen… Vill ju inte förvärra allergin så jag blir allergisk mot mina andra djur också…
Hm, ja, hoppas dina lever lääänge läänge då, men de torr jag dom gör, dom har ju ett bra hem :)
Jag gör så gott jag kan. Vill ju att djuren ska ha det så bra som möjligt!!!
Haha, då är det ingen tvekan om att dom kommer leva länge tror jag ;) jag har samma "motto" som dej, djuren ska ha det så bra som möjligt, jag sätter dom alltid före allt :D eller ja, mellan läxor och dom ligger dom på nästan samma prioretering, så när jag gör läxorna får dom vara ute och "hjälpa" mej ;D