Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 621 ggr
Teddysar
0

Mindre tama????

Om man skaffar 1 marsvin och har det ensamt i några månader innan man köper e unge som kompis, blir dom otama då?

min fråga är alltså blir marsvin mindre tama och mer beroende av varandra när dom är 2 ?

Ireth
0

De blir absolut inte mindre tama av att vara två och två. Det finns ingen anledning att köpa det ena före det andra för att få det tamare om det var det du menade.

Abico
0

Snarare kan det gå åt andra hållet, marsvin blir tryggare i grupp och jag upplever det svårare att få ett marsvint tamt om det är borta från sin kompis. Om dom är tillsammans så finner dom mod hos varandra.

Tänk på att inte använda för många frågetecken och utropstecken i en rubrik/ text. Det kan uppfattas som störande och skrik på internet. //Hanna

Hanna 

Arinah
0

Sedan en tid tillbaka har jag 5 marsvinshonor tillsammans. Den yngsta är 3 veckor, den äldsta ca 2 år. Överlag uppfattar jag att alla blivit tamare, gladare, mer mat glada och piggare sen de kom ihop.

De bor i 3 riktigt stora burar jag monterat ihop.

Trygga och glada marsvin med sällskap tror jag innebär tamare marsvin

Teddysar
0

oki för mina två har inte blivit tamare den älsta bits mycket mer. och den älsta kom alltid tillgallert och pratde o hälsade nu så sitter han bara under höt :S

vf gör dom så?

Teddysar
0

putt

tantnett
0

#4 Svårt att svara på vad det beror på.

Men prova att ha gurka eller morotsbitar med dig var gång du öppnar buren och ge dom det från handen.

Är dom för rädda i början att ta ifrån din hand så kan du bara lägga bitarna intill dom. Vill tro att dom ganska snart förknippar dig med godsaker och då står dom snart och väntar på dig.

Men se upp så dom inte tar fel på fingrarna och grönsakerna. SkrattandeJag fick några häftiga bett i början, då dom lätt i sin iver tar fel på fingrar/grönsaker.

Mina står numera alltid på bakbenen mot gallret i burarna och upplyser mig högt och ljudligt vad dom vill ha.

Det kommer säkert dina också att göra.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Creation
0

#4 Hur länge har du haft dem?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Teddysar
0

#6 hahah xD okej tack för tipsen! ska pröva detta!

#7: Menar du i hop ??

Dom har varit tillsammans kanske  2-3 veckor.

Creation
0

#8 Nej, jag menar marsvinen över huvud taget Tungan ute Vissa marsvin kan det ju ta lite längre tid för innan de blir tama.

Teddysar
0

jaha XD

Jossi : 3-5 mån (syrrans marsvin)

Milton: ca 2 mån

Creation
0

#10 Jaha. Men två månader är ju ingenting. Flört Skulle inte säga att mina grabbar blev helt tama förrän ganska nyligen och då har jag ju haft dem i sju månader ungefär. :p Låt det ta tid.

Teddysar
0

oki