Dräktig?
Hej! där jag har mitt marsvin finns även en hona, som vi trott varit dräktig länge nu, i över 10 veckor.. och hon har inte fött, hon har som 2 kulor på sidorna av magen där vi trott att ungarna legat, men hon har inte fött ännu:S varför? 'r hon inte dräktig?

Har det inte kommit ungar på 10 veckor så är hon nog inte dräktig. Det kan vara äggstockscystor, det kan ibland se ut som två bullar på sidorna…eller så är hon bara för tjock.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
vet du exakt när hon blev parad då för det är ju från det tog det tar 10 veckor ca, gick de tillsammans flera veckor kan det vara svårt att veta.
Min Clara fick 2 veckor efter första möjliga dag hon kunnat få!
Vänta och se du men du kan känna om de rör sig i magen och om hon "öppnat sig" i bäckenet!
Lycka till!
#1, det var ungefär 10veckor sedan hanen dog, som hon var i samma bur som, och dom hade varit i samma bur ett tag.
Håll händerna runt om magen ett tag, rör det sej inte kanske det är bäst att fara till vet om kolla upp :/

Jag känner någon som hade ett marvin innan och det hade som stora kulor på sidorna. Sen när dom gick till veterinären så sa hon att hon hade tumörer i äggstockarna och att dom inte kunde göra något. Sen några månader efter dog hon. Men det marvinet hade också börjat klia sig mycket där och tappat hår.
Jag är ledsen om jag skrämde upp dig för att det ville jag verkligen inte. Jag tänkte bara att du skulle veta.
Okej, vi ska iallafall vänta ett tag och se, det kan ju hända att hon föder lite sent, det varierar ju lite det där när dom är förstföderska:)
och #5, du skrämmde mig inte alls:P är det så så är det bara att acceptera, men jag hoppas verkligen att hon har ungar på gång, eller något annat, inga tumörer:)
Men som sagt, lägg händerna runt magen och känn, för om det rör sej kan du vara säker på att det är ungar :)
håller tummarna för att det är så det ligger till !
japp, ska göra det imorrn och se:)
men när dom får äggstockscystor vad innebär det? Kan dom aldrig bli dräktig igen? läste att dom kunde tappa hår, bli agresiv, och så, men det har hon inte blivit. varför får dom det? berätta mera!