Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1211 ggr
jossan-pt
0

Nyårs-bebisar...

Nu har dom kommit!:) Melissa bestämde sig för att föda sina ungar på nyårsafton istället för imorgon som det var beräknat till!Glad Dom är bara en timme gamla än så länge, så jag har inte haft dom uppe o tittat kön o så…dom är iaf tre stycken, fyra från början men en var död när jag kom…Rynkar på näsan den sötaste, nästan helt enfärgad chocolat var den…

Bilder och mer info kommer senare!:)

svampi
0

å vilken lycka med bebisar! :)

marsvin2008
0

Fan också att de finaste alltid tycks ska gå bort. :'(

Tittar och blir ivrig efter bilder… vill ha vill ha!! :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

jossan-pt
0

#2 Tyvärr så blev det bara en hona, och jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska ha kvar hon eller inte…Rynkar på näsan

jossan-pt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer iaf en snabb bild, den är inte bra alls, men jag har inte hunnit ta bättre bilder än…:)

Det är iaf, från vänster till höger:

Casablanca, lunka-hona, PE White. Vikt 87g

Cameroon, lunka-hane, black/white/golden. Vikt 106g

Ceylon, lunka-hane, white/grey. Vikt 75g

Temat på den här kullen är "världskartan".Glad

FrokenLindgren
0

Ååh! Vad söta! Grattis!

marsvin2008
0

Det är okej, jag vill inte ha en till med röda ögon och hon ser ju ut att ha det…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

FeliciaS
0

Vad skoj med ungar! Synd att inte alla levde, sånt verkar vara relativt vanligt gällande marsvin tyvärr. Undrar vad det egentligen beror på… Aja, grattis till sötnosarna och lycka till! :)

#6 Det ville inte jag heller förrän jag fick hem min lilla Frideborg. Hon är iofs saffron, men röda (hennes är mer mörkt rosa) ögon är verkligen otroligt vackra! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Incognita
0

Myyys! Hurra, vilken trevlig nyårsafton :) Tintin hälsar stolt. Kram!

lomsen
0

#0 Synd att finaste var död (jag älskar chocolatfärgade), hände mig oxoGråter RIP!

#6 Då vill du kanske ha Natalie - bra för oss!!!

Hon vägde bara 50 g imorse men är lika pigg som de andra o springer efter mamma o mormor hela tiden! De går ju ofta ner ibörjan men om hon fortsätter ska jag stödmata henne tänkte jag!

lomsen
0

#0 Grattis förresten! och Lycka till!

marsvin2008
0

#7 jag har två rödögda men vem vet… Fast hon ska ju kanske ha kvar den själv ändå…

#9 kan mkt väl hända :-)

jossan-pt
0

#11 Ja, jag vet inte riktigt än hur jag ska göra, egentligen vill jag ha in mer färg i min avel, och jag har redan en helvit hane, så det kan hända att ajg säljer henne och hoppas på nästa kull istället…men jag har inte bestämt mig än, jag väntar o ser hur hon utvecklas!:)

Förresten, är det nån som vet om det kan bli både chocolate och grey i samma kull? Jag blev riktigt förvånad över färgerna måste jag säga…då mamman är PE golden/white och pappan är goldenagouti/white…

jossan-pt
0

#8 Förresten, det blir nog den med svart som blir din om du vill ha han, Cameroon….jag är lite lur på om jag sak behålla Ceylon, blev kär i hans färg…:) Fast jag har inte bestämt mig riktigt där heller…:)

lomsen
0

#12 spelar inte färger som finns längre bak i leden in, varför blev annars min lilla Nova svart/vit när mamma är golden vit brun och pappa vit greyagouti (kan ej färgnamnen så bra)?

#8 du kan ju köpa ungar/marsvin från mig så får du in färg…?!

marsvin2008
0

#12 ja okej om står jag som första spekulant fortfarande om du inte ska behålla henne då?

#14 men jag vill ju ha en hona :-)

lomsen
0

#15 va, Natalie är väl en hona, vad menar du?

Du står som första spekulant på henne hos mig iaf!

marsvin2008
0

#16 ja hon är en hona. :-) Jag menade att jag vill ha henne för att hon är en hona, blev nervös när du skrev till #14 och hon ev tänkte spara en hona… Vill inte bli av med lilla snäckan ;-)

Thea-Cazzy
0

ååååh så sööta :D Grattis :)

jossan-pt
0

Jag tror att Ceylon och Casablanca får stanna så länge, jag har ingen brådska att bli av med dom. Så får jag se hur dom växer och utvecklas…:)

jossan-pt
0

Här kommer iaf lite bättre bilder…:)

Först ut är Cameroon, den största i kullen..

jossan-pt
0

Andra sidan

jossan-pt
0

O så tjejen Casablanca!

jossan-pt
0

:)

jossan-pt
0

O så minstingen Ceylon!

Jag är lite lur på om han kanske är lilac? Nån som kan se?:) HAn är röd-ögd om det kan vara till hjälp…:)

jossan-pt
0

Andra sidan…

marsvin2008
0

Åh va fina! Om jag inte hade två hanar redan skulle jag velat ha Celyon… men vet inte om jag vågar sätta in en till hane i killburen…

jossan-pt
0

Ja, Ceylon är min favorit oxå, så han får stanna tills vidare!:)

marsvin2008
0

Men fasen! Jag är sugen på din vita också… farligt med marsvinsjukan

jossan-pt
0

#28 Jo, den slår till fort!:) Blev det inte att du tingade lomsens lilla Natalie? Jag tror min tjej får stanna tills vidare, jag skulle ju spara en hona…:)

marsvin2008
0

Jajjemensan lilla Natalie ska jag ha!! så hands of. *fnissar hihi hehe*

Tungan ute

Jensa90
0

samma sak när jag hade en hona, hon fick fyra ungar, men bara tre överlevde, o de va typ den finaste som dog (alla är fia men ändå) =P

Resistance is futile. 

jossan-pt
0

#30 Attans, jag vart oxå kär i Natalie!:)) Men är du sugen på en till så får du köpa min oxå, jag tror jag säljer henne ändå, och hoppas på att nästa kull kan ge mig en hona som jag verkligen vill ha!:)

lomsen
0

#32 Vad skoj att ni gillar mina gosingar!

jossan-pt
0

#33 Jo, jag tycker den svarta är jätte-läcker!:)

marsvin2008
0

#34 Men varför köper du inte den svarta då? Då får du ju in färg :-)

Tänker, att du hämtar den svarta och MIN *fnissar* fina bruna därifrån så hämtar jag henne (och kanske kanske din vita också) hos dig… på så vis behöver jag bara åka halva vägen. :-)

Visst kan man ha fyra honor tillsammans? På söndag åker vi til Ikea och då ska jag vi köpa två Flärke bokhyllor och bygga till marsvinen. En åt varsit kön så att säga…

#33 Åh vad jag längtar efter "Natalie" *hemligt namn du vet*

lomsen
0

#35 Ja man kan ha fler honor tillsammans, jag har ju fem i flock plus bebisar, som mest var det 11 stycken i flocken förut, då fler hade barn samtidigt!

De trivs jättebra.

Men de har ju gott om plats såklart!

#33 34 Nova, den svarta, är troligen bokad till Mörsil!

tantnett
0

Tur man redan har knökafullt vad gällande marsvin.    Tungan ute

Hoppas allt går väl för dom här i livet.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

jossan-pt
0

Nä, jag tror inte jag köper in nå fler nu, jag väntar på min nästa kull istället…:) Även om man skule vilja köpa alla man ser!:)

tomaten
0

jag har on sötnos som fyller år dan efter julafton.

men så söta synd att en gick bort…

mitt marsvin  var 5 veckor när jagfick henne mamman gick bort vid 2 veckors åldern  det är hemskt hon var den enda som var kvar alla andra var sålda

FeliciaS
0

Naw, de är jättesöta! Särskilt Cameroon :) #35 Marsvin lever ju i flock och trivs bäst i flock också. Det är främst i för små burar som det uppstår tjafs. Och att sätta ihop vuxna honor + unga honor är sällan problem ;) Jag har en Flärke bokhylla. De är jättebra, men man måste ha en egen träskiva som botten då det inte är någon botten på själva hyllan. Så ni måste köpa två träskivor 59*171 cm också i så fall ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

#40 men det är ju botten på den…fast den kanske inte är så tjock. Vi ska ha en spånskiva under med hjul på så det lätt går att städa bakom den också.

lomsen
0

#41 Lägg i en våtrumsmatta men se till den går upp en bit på väggarna, så gjorde vi i hörnan det funkar kanonbra! Vi satte fast med dubbelhäftande tejp och lade silicon i hörnen!

Cuyi
0

Grattis till bebislyckan :D
SUpersöta!

jossan-pt
0

#43 Tackar!:)