Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 882 ggr
VikkanSpike
0

Hö och Spån

som man har till hästar fungerar det till marsvin me?

Jag har en kompis som har häst och jag skulle kunna köpa det genom henne.

Fiona
0

Sålänge höet är av god kvalitet (inte dammigt eller mögligt) så funkar det alldeles utmärkt. Spånet är det sådana på bal eller?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[findusen]
0

går jättebra! köper själv bal med spån, mycket billigare! betalar 65kr för en bal.. hade "hästhö" till mina marsvin förut men dom gillade inte det, det var väldigt tjocka strån och väldigt kraftigt.. men det kan vara olika från skörd till skörd, och givetvis vad det är för hö! så prova du o se vad dom tycker =)

för övrigt så är spånet inte fullt så dammigt och småsmuligt som det man köper i liten paket, utan större bitar och fluffigare =)

MikaTela
0

Det går utmärkt! Jag gör det, som fd hästägare så skulle jag aldrig köpa hö och spån i mindre/dyrare format. :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Rafflan
0

Jag får hö å spån från stallet där jag jobbat, bara man kollar att höet är bra så funkar det fin fint ;D

Creation
0

Var hittar ni era billiga spånbalar då och hur mycket kostar det per liter? ;) Skulle vara mycket intresserad av något billigare än det jag har nu.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

VikkanSpike
0

skulle äventuellt även kunna få halm från dom

VikkanSpike
0

#5 Spån balarna e på ca 20-30kg hårt ihop packat och min kompis betalar ca 50kr balen

MikaTela
0

#5 Jag köper hårdbalar på ca 10 kg som jag ger 20 kr/bal för. Det köper jag av min kompis som har häst kvar. Fast hade hon inte haft det känner jag flertalet hästfolk och bönder! :p

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Abico
0

#5 - Ingen aning om vad mina väger men dom kostar 60kr och jag köper dom på Jordnära, en sån där affär som har allting (från Marabou choklad till äppleträd) ;)

Hanna 

[Liinda]
0

Jag köper en stor bal spån för 74 kronor från Granngården och då är det väldigt hårdpackat också så det räcker länge =)

idipidi
0

#5 Var köper du nu då?

Du har ju granngården i Arninge t.ex. Där har de spån i bal.

Creation
0

#11 Har de spån i bal där? :s Har inte sett det när jag förut varit där. Kanske borde ta en tripp dit då. ;) Har du nån aning om priset?

idipidi
0

#12 Haha, ja! Men du får kolla bland de lite större, "grövre" grejerna. Inte bland smådjurssakerna utan bland hästfoder och sånt. Ofta har de hö också. Spånet kostar väl runt 70-80 kr för en bal.

Creation
0

#13 Hur kan jag ha missat det? *s* Tar nog och åker dit i veckan och kollar.