Jag köper endast Oxbow Pellets till dom och INGET färdigfoder från Zoo!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Jag ger mina lite lite pellets. Deras huvdsakliga mat är dock frukt o grönt, o hö förstås. Men lite pellets med c-vitamin får de också. O när det gäller Vanessa är det väldigt noga med vilken sort. Jag har försökt byta men det går inte alls. Köpte en gång en sort som jag tyckte såg precis likadan ut, men i annan zooaffär, o nån skillnad var det tydligen för den dög inte.
Jag ger även havre och kornkross.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

alltid fri pellets och det har dom alltid haft så dom äter bara det dom behöver, sen äter dom hö om dom är riktigt hungriga.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Trots att jag ger mina bara lite lite pellets så äter de inte upp den så jag behöver inte oroa mig för att de inte får så mycket de vill ha.
Jag har provat lite olika pellets och har nu Carrier som jag blandar med hel havre och kornkross. Vet inte var jag kan få tag på Oxbow här annars hade jag gärna testat det.
Jag ger hel havre, krossad korn och Lottie pellets. Har gett oxbow men har så många marsvin och just nu finns ej ekonomi att köpa 25 kg oxbow (700:- ) men kommer ta bort pellets då de ej behöver det. Mina får c-vitamin via vitkål m.m
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Hur många marsvin har du Mymlan?

Mina får några skedar pellets eller annan blandning, men de äter inte upp det. Varje morgon får de en stor laddning sallad, tomat, morot, minimajs och nytt hö så jag tror egentligen inte de behöver extra foder… Jag har testat en del olika sorter (minns inte namnen) men de är mer förtjusta i några sorter. Köpte en blandning som såg fin ut på en djurbutik, men den åt de nästan inte alls. Det var solrosfrö, havre, grönsaksflingor och pellets, men den dög inte..
#9. Låter som en lyxfrukost de får. hehe. Minimajs har jag inte provat. Vad säger dina om det?
Mina brukar får majskolvar, de får även blasten, de älskar detta.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det är många bra tips man får här! Ska prova även det :D
Majskolvar äter mina med.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Mina små "grisar" älskar minimajs. Men de har olika favoriter - den ena kastar sig över moroten och den andra över majsen. De får en handfull sallad, en delad tomat, en halv paprika, 2 minimajs och en morot delad i bitar. Har jag persilja får de några kvistar av det också. Till kvällen får de färskt gräs. Hö har de hela tiden. Förstår att de inte behöver så mycket pellets då..
Varför ger man pellets?

#15, för att de innehåller vitaminer, mineraler och spårämnen som är svåra att ge genom grönsaker.
Jag ger mina Oxbow-pellets (Cavy Cuisine) och de har fri tillgång till pellets eftersom de alltid bara äter lagom mycket.
Jag gav mina Carriers pellets.
Jag brukar ge 2 matskedar C - pellets på morgonen och en gång på kvällen, men dom äter nästan aldrig upp det, så jag ger mina c - vitaminer och andra vitaminer i frukt och grönt, t.ex broccoli och persilja är mycket uppskattat här hemma :)
#16. ok!
Mina marsvin har fri tillgång till marsvinspellets, köpt från Zoo. För ett tag sedan så gav jag de två matskedar/marsvin, som jag hade fått som rekomendation från uppfödaren men de äter inte så mycket så nu har de fri tillgång 
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag testade Oxbow men dom gillade den inte alls, sen köpte jag Carrier som är både till marsvin och kaniner, men den slutade jag fort med då jag gick på min magkänsla att dom inte skulle ha den, så nu köper jag pellets i lösvikt på zoo affären. Den gillar dom, får ca 1 äggkopp morgon och kväll dom som är två i buren, dom som är själva får ½ äggkopp morgon och kväll. Brukar oftast vara lite kvar vid nästa fodergiva :-)
Fri tillgång till hö + att dom får broccoli, vitkål och morot. Paprika, tomater, gurka, majskorn får dom ibland.

irma, ge dom en chans att vänja sig vid det. Alla reagerar första gången när något nytt kommer in.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

#22 jo det är klart att det tar lite tid att vänja sej vid nytt foder. Fick en provpåse hemskickat till mej, ingen vet. på orten som säljer detta heller och den vet. jag brukar anlita är 7 mil från mej. Det fungerar bra med den i lösvikt på zoo affären, tyckte att Carrier (tror den hette så Granngården och en grön säck) inte verkade bra,, fick bara för mej det… så jag kör lösvikt.