Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1601 ggr
fiorano
0

Ridgebackar

Har ni ridgebackar?

Jag har en som heter Morris.

dreamiz
0

Jag har en cuy crested ridgbeack (ok, halva ryggen ridge) o en pet ridgeback som dock inte är nån bra ridge men ändå…

Wiizy
0

Nej men skulle lätt kunna skaffa en i flocken :-)

fiorano
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min ridgeback som heter Morris.

Swea
0

#3 Jätte finGlad

[Liinda]
0

Åh dom är så fina! :)

aliciia
0

vad är ridgebackar ? :P

fiorano
0

Såna marsvin som har som en tuppkam på ryggen.

aliciia
0

Coolt  ^^   , jag har en virvel å en teddy bara ^^ eller är en rigeback en "ras" eller mer färg eller inte färg en kan vilka raser som helst vara det eller aa?

fiorano
0

#8 Har du nån bild?

Achatina
0

Nomi är nog egentligen ganska bra välridgad när allt kommer omkring. Han har ju liksom inga virvlar, vilket verkar vara målet med aveln x)

Achatina
0

Nomi nomi nomi

[kjamtessa]
0

Jag har en ridgeback hona samt en ridge cuma.

[kjamtessa]
0

Här kommer även en bild på Ridge cuman

[kjamtessa]
0

-::-

marsvin2008
0

Min Signe har en tuppkamm över hela ryggen, från huvud till rumpa. Fast hon har (ser det ut som iaf) några virvlar som gör att tuppkammen vill streta åt olika håll. :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Rafflan
0

Har 2 Ridgebackar ;)
Först en hona med stamtavla :D

Løvetannen`s Believe it or not <3

Rafflan
0

Sen har vi min hane, en pet ridgeback, tyvärr har han en virvel, men är lika snygg för det ;)

Sammy the lucky one<3

Binajis
0

Jag har massa ridgebackar, och tänker inte lägga in bild på varenda en. Några finns dock på hemsidan och fler inom kort :)

Jag kanske kapar tråden lite, men jag skulle hemskt gärna vilja veta var allas ridgar kommer ifrån osv. Kanske kan man lägga till det? :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

marsvin2008
0

#18 som du vet sen tidigare kommer iaf min Signe från djuraffär.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Binajis
0

#19 Ja, det vet jag ju redan. Men jag skulle gissa på att hon kommer från någon uppfödare i början. Hon är förresten väldigt lik en hane jag hade.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Rafflan
0

#18 Snuttan (Believe it or not) kommer från Norge, uppfödare: Løvetannen, fam Larsen

Sammy tog jag som akut omplacering, han ska vara från en privat uppfödare (ej djuraffär) men har ännu inte lyckats hitta hans uppfödare ;)

(Bild: skickar även med en bild på min söta Sebbe, renrasig Abby<3)

Binajis
0

#21 Ja, jag fick faktiskt ett mejl från Stina med Sammy, hon skickade det till de hon vet har ridgebacks :)

Hoppas du hittar hans uppfödare! Det finns ingen chans att söka via djuraffären? Dom kanske ofta tar marsvin från just den uppfödaren.

Rafflan
0

#22 vilken djuraffär? Förra ägaren sa att dom hämtat honom hos en privat uppfödare och inte djuraffär men dom kom inte håg namnet, hade ingen adress eller telefon numer och mindes inte ens staden, dom brydde sig nog inte hans bakgrund då det bara var sonens kel gris ;)

Rafflan
0

#22 Ja, jag mejlade ju henne för att kolla om hon kände igen honom men det gjorde hon inte så hon sa att hon skulle kolla med andra Ridgeback uppfödare ;)

marsvin2008
0

#20 Ja kanske men det spelar ingen roll för mig varifrån hon kommer jag älskar henne ändå. ;-)

Hon har fått ännu en sak som jag älskar henne mest för, nämligen att ligga på min mage/arm under en fleecefilt i soffan och sova med utsträckta ben. Det är supermysigt och det är bara jag som vill öppna lite då å då för de blir ju varmt (ja jag ligger på rygg och har hela kroppen under filmet med uppdragna ben)

Binajis
0

#23 Sorry, var lite förvirrad. Tänkte att uppfödaren sålt den till djuraffär som sålt den till privatfamilj och sedan hamnat hos dig… Ehe. Jag skyllar på att jag har influensan (a)

Rafflan
0

#26 hahaha, jo vi skyller på det ;)