Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 882 ggr
Rafflan
0

Gnager?

Ser att många här har hus och leksaker och sånt av plast, gnager inte era marsvin på dom sakerna?

Kan ju inte vara bra om dom gnagare på plast å sånt ;)

Teddysar
0

jag har ett plast hus men dom gnager nästan inget ting på det. dom gnager därimot sönder trä sakerna XD

Rafflan
0

#1 okey XD

e du inte rädd att dom ska börja gnaga på plasten?

Teddysar
0

#2 XD

Nej asså dom gnagde lite i början för att känna och se vad det var för nått men sen så har dom inte bitit :)

Emma-U
0

Jag litar lite på att de vet vad som är bra för dem, utan att vara omdömeslös givetvis..
Jag har lite plastleksaker - men det är riktig hårdplast så den kan de inte bita sönder hur gärna de än vill. Men sen har jag även ett plasthus som de biter i lite då och då och som är mjukare i plasten. Men vill de gnaga på det så får de väl göra det - de kan inte bli dåliga av det för sådana mängder får de inte i sig..
Dock är det väl dumt att lägga in plastpåsar och liknande till dem - det är upplagt för magont då ju.. Men riktig hårdplast kan de inte tugga igenom, så det anser jag vara relativt säkert :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Abico
0

Nog tuggar dom lite på platshusen och sådär men det lossnar inga större bitar så det som dom ev. skulle få i sig är väldigt smått och kommer ut naturligt. Men jag tror inte att dom sväler det, det hela är mest ett sätt att be om uppmärksamhet på.

Hanna