Behöver lite hjälp!
Jag behöver hjälp! hur tvättar man marsvins öron?
Har du sökt på det via sökfunkitonen?
Antingen med tops eller våtsevetter (oparfymerade).
Jag använder mjuka näsdukar eller oparfymerade våtservetter. Men det är bara Agnes som får smutsiga öron verkar det som…
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Våtservetter är bäst tycker jag. Har man inga så kan man ta lite diskmedel på hörnet på en handduk och torka med. Har en känsla av att det går lättare att tvätta om man oljat in öronen med olivolja innan. Tops kan ta det sista.
Är det verkligen bra att hålla på och pilla med tops i öronen? På människor ska man ju aldrig PETA i öronen och speciellt inte med tops.
Tänker ifall marsvinen rör på huvudet och topsen far in och skadar… Jag skulle aldrig använda det i alla fall!
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
kan man använda våtservetter "inne" i örat?
#6 Jag är lite skeptisk till våtservetter, åtminstone en del av dem. De innehåller så mycket konstgjorda medel och sånt som jag verkligen tvivlar på kan vara bra för huden…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7 Ja, det är sant! Är våtservetter (oparfymerade) från Apoteket dugligt/godkänt? Kan man tvätta i "örongrottan"?
Det finns våtservetter bra (jag menar de som är torra som man blöter med vanligt vatten)