Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 953 ggr
absence
0

Sjuk?

Hej.
Ett utav mina marsvin har de senaste dagarna blivit väldigt förändrad. Hon har alltid varit den aktiva och gått omkring och nosat nästan hela tiden. I förrgår lade jag märke till att hon mest låg still och att hon blivit smalare. Igår fick de en ny bur, och båda var nöjda och glada och sprang omkring.
Idag är hon väldigt inaktiv igen, och ligger mest. När jag ger mat var hon alltid först fram för att äta, nu ligger hon kvar på sin plats och rör sig knappt.

Jag är väldigt fäst vid mina marsvin, och blir väldigt orolig över det här. Jag förstår att det kan vara svårt att göra en bedömning efter den här beskrivningen, men vad tycker ni att jag ska göra?

Abico
0

Om hon inte äter och har gått ner i vikt så skulle jag börja stödmata och ta henne till veterinär om det inte blir bättre.
När marsvinen slutar äta har det gått rätt långt…

Hanna 

Creation
0

Ifall hon sitter orörlig och har slutat äta är det nog bäst att du tar henne till veterinär så fort som möjligt, det är ofta ett tecken på att något annat inte står rätt till. Som #1 säger har det gått ganska långt när det kommit till detta stadie. =/

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.