Gurkvatten?
Hejsan
Tror ni att marsvin skulle uppskatta gurkvatten? (alltså vatten med gurka i som människor dricker ibland)
Inte som deras "vanliga" vatten som de har hela tiden utan som något extra ibland. Har inga marsvin än, så jag kan inte prova med dem.
Vet inte ens vad gurkvatten är x'D
Men "vanlig" gurka innehåller redan så mycket vatten redan så det skulle inte vara nödvändigt.. och vad innehåller gurkvatten egentligen?
#1 gurkvatten är vatten som man har lagt gurka i. Det är inte för att ge mer vatten åt gurkan utan att ge gurksmak åt vattnet. Om marsvinet gillar gurka kanske det kan gå hem 
#3 Jaha!
Ja, visst kan det bli omtyckt. Lite onödigt eftersom gurka typ bara innehåller vatten :P Men man kan ju pröva ;)

det fick min gris när vi andra drack champagne på nyår, och det uppskattades verkligen, men han år ju en riktig gurk-gris :)

#4 men asså SMAKEN xP
Testa ;D
#7 Nej usch, jag tänker inte testa gurka är äckligt xD

det år ju skitgott med gurkvatten :P

det år ju skitgott med gurkvatten :P
Ja de är mumsiellimums! :-) Räcker med tre fyra skickor i 1-2 liter vatten och så får det dra några minuter så smakar det fäsch gurka.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

#8 men åh igen x''''''''''''''''''D Ja mena att #0 skulle testa för det är säkert uppskattat hos grisarna:)

älskar gurkvatten, men vet inte om marsvinen gör det
Får väl testa nån gång ;)

mm det är ganska gott men har inte testat till svinen ska teata bra tips ^^
Jag trodde ärligt talat inte att gurka ens gav någon smak :')
Men om marsvinen gillar det väldigt mycket så ska jag absolut testa :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#15 jag har ingen aning om marsvin gillar det. har aldrig testet. bara en idé jag fick 
Visst kan man väl testa det ;) Men det finns väl ingen direkt anledning kanske, det är lika bra att låta de drick vanligt vatten och ge de en gurkbit istället - det tror jag mer att de uppskattar ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
vad är gurkvatten?
#12 Vilken överreaktion haha, xD

#20 ehm.. Aha okej ..
Hahahaha tänk om man hade vatten med massa små gurkbitar som simma runt i hela vattenflaskan xD
#21 Ja, tänk om gurkbitar kunde simma! ;P
Mvh Felicia

#22 hihi… men de flyter ju, då behöver de ju inte simma xD (trött och flamsig, har vart i skolan hela låånga dagen :\ xD)
#23 Haha, jag var lite ironisk, eller vad man vill kalla det ;P
Mvh Felicia

flumm ^^

Mina fick inte gurkvatten utan när vi gjorde tsatsiki igår så ville pappa hälla av gurkvattnet som blev när man pressade malda gurkan mot en tallrik så blev det grön sörja som marsvinen älskade;)