Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2394 ggr
CamillaS
0

Bokhyllebur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu har mina grisar äntligen fått en bokhyllebur :D
Blev ingen Billy hylla som jag först hade tänkt, men denna hylla är inte så mycket mindre, så den funkar också :)
allt som allt kostade det bara 65kr alltså då vaxduken som jag har i botten.

CamillaS
0

Här bor tre underbara grisar ;)

CamillaS
0

:)

CamillaS
0

Vattenflaskan får vara så tills jag kommer på nåt bättre sätt att sätta fast den ;)

Abico
0

Jättefint! :) Vad kul att killarna fått mer plats nu.
Men tänk på att iom. att du andvänder vaxduk i bottnen så lär du få byta ut den lite då och då - dom är ju ganska tunna och inte så jätte slittåliga. Men det är nog inget störra problem :P

Hanna 

[Popcorni]
0

Kan dom inte rymma?

Wiizy
0

jätte fint Camilla. ^^

parsley
0

Det verkar som du har buren under en loftsäng el dyl. Kolla om du kan fästa vattenflaskan runt sängbenet. Antingen med buntband eller genom att binda fast den. Förhoppningsvis får du den att sitta fast. Ett alternativ är att borra tre hål i buren, ett större för pipen och två mindre för att dra ett buntband, snöre eller ståltråd genom som håller fast vattenflaskan på utsidan av buren.

[findusen]
0

som #7 säger ser d ut som du har buren under en loftsäng ta t.ex benet längst in i hörnet man ser på sista bilden o fäst med vanliga gummiband under o runt (om du förstår, lite svårt o förklara :P) gummiband e bra för d håller på plats!

CamillaS
0

#4 Tack :)
Jo, den kommer nog få bytas ut, får se hur länge den håller. Fast den var inte så dyr i inköp så det gör nog inte så mycket. ;)

#5 Nja kan, kan dom vel men mina grisar har aldrig ställt sig på kanten och är inte så hoppgalna av sig, så ne jag tror inte dom kommer försöka ens att ta sig över kanten. Men om det nu skulle visa sig att dom försöker så får jag fixa det då.

#6 Tack så mycket. :)

#7 Tack för förslaget, precis den är under en loftsäng, ska se om jag kan binda vattenflaskan i benet. :)

#8 Japp, ska se om jag får till nåt bra sätt. :)

FeliciaS
0

Åh vad fint! Det är supersnyggt :D Kul för dem med gott om plats också ;) Hur stor är den?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CamillaS
0

#10 Tack så mycket hmm.. ska mäta den. när jag hittar ett bra måttband som räcker till. ^^

Creation
0

Jättefint! :D

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

CamillaS
0

#12 tack :)

FeliciaS
0

#11 Okidoki, haha :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Facklan
0

Super snygg !!!

Ett mycket smart sätt att använda skrivbordet på .Glad

CamillaS
0

#15 Tack. Ja, det tyckte jag också :P

TRASAN
0

jättefin bur så mysigt för dina marsvin att leka o springa. :)

CamillaS
0

#10 Nu har jag äntligen mätt buren :P

Den är:
167cm lång/hög
75cm bred
23cm djup.

Abico
0

#18 - Är inte bredden och djupet samma sak? :/

Hanna 

elinpelin96
0

nae man brukar väll tyd säga att djupet e längden tror jag

CamillaS
0

#19 he he jag är inte så bra på dom uttrycken.

Men så här har jag mätt:

Abico
0

#21 - Aha ^^ För jag tänker att djupet är hur bred den är då, eller ja ;P När jag mäter burar så mäter jag bara bredd och längd :P Iaf. om det är öppna burar som din, men då förstår jag hur du tänker *s*

Hanna 

CamillaS
0

#22 he he jao, det var meningen med bilden så du skulle förstå hur jag tänker. ^^, *ler*

Wiizy
0

stort med plats iaf.

CamillaS
0

#24 japp, det har dom :)

Bella-R
0

Hur funkar det med bokhylleburen? Har du fått byta vaxduk nu? Tänkte bara kolla lite hur länge den håller och om det verkligen inte går igenom eftersom duken är så tunn :/

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

CamillaS
0

Det har funkat bra sen jag gjorde den, men nu när jag gjorde vånings buren så passade jag på att byta ut vaxduken i den gamla buren med, men den skulle säkert hållit ett bra tag till. ^^

Den undre bokhyllan är den som varit med längst och som visas i denna tråd. och som sagt passade då på att byta vaxduken i den när vi gjorde hela ställningen med båda bokhyllorna. Men det har hållt bra.