Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 883 ggr
Hamzter95
0

Marsvins-hanar

Hej! Jag undrar vad det är för skillnad mellan hanar och honor, luktar hanarna mer tex ?
Skriv alla skillnader ni vet  Skrattande

Tack

Berlau
0

Ingen skillnad på lukten vad jag vet, men hanar fungerar oftast inte mera än två och två i en bur. Så vill man ha fler än två marsvin är honor bättre, men vissa hanar funkar ihop i flockar ;)

Vissa säger att hanar är mer tillgivna, men det tycker inte jag!

Creation
0

Jag har egentligen inte så mycket erfarenhet för att säga något säkert(har bara haft två honor och har två hanar), men jag skulle nog kunna påstå att hanar kissar mer än honor och att man behöver städa lite oftare hos dem. Dock känns de något mer sociala och nyfikna av sig än honor, mina hanar vill alltid vara med i vad som händer. ;)

Men det varierar ganska rejält förmodar jag. ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#2 - Det stämmer inte alls här hemma, tjejerna är riktiga grisar och skitar ner i sina burar bra mycket fortare än pojkarne ^^

Hanna 

Hamzter95
0

Okej tack för alla svaren :) Har redan 2 honor men funderar på 2 hanar också men kommer säkert inte får det för mamma =/

marsvin2008
0

Jag är inte så säker på att det är de bästa valet att ha både honom och hanar. Det grundar jag på min egen erfarenhet, vilket iof inte är så mkt eller lång men dock.

Jag har två killar och tre honor, ej tänkta till att avla på utan enbart som sällskap kel och "akvarium" (alltså nått spännande att se på) Glad

För mig är det så att det är extra jobb därför att killarna markerar/pissar, avyttrar nån äcklig lukt (vad är det?) kraffsas, naffsas skriker och håller på om de luktar minsta lilla hona på golvet, på mig eller på någonting som de kommer i närheten av.

Nu ikväll tänkte jag att jag den här gången golvrastar killarna först för att slippa detta "problem" och skura emellan osv… Vad händer jo ALLA tre honorna pisar som dårar överallt och skvätter å har sig precis som killarna. De har de inte gjort tidigare…
Obestämd

Köp två till honor istället om du får för din mamma så får du en jätte stor härlig flock tjusiga töser istället. :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Hamzter95
0

Men det är det att jag såg så söööta pojkizar på blocket och de behövde ett nytt hem  :) Men kanske kan rasta dem i 2 olika rum ^^ hm,, får se .Det löser sig väl :P

marsvin2008
0

Mina killar är lika besvärliga om jag hållt i tjejerna utan att byta kläder emellan…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"