Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 2621 ggr
pluttiplutt
0

Marsvinshinder

Kan man köpa marsvinshinder någonstans? I så fall vart? Nära Tyresö skulle vara bra :)

Abico
0

Det är nog lättare att göra själv :P
Det behövs ju bara två låga träklossar + en pinne + någon "stopp" att lägga pinnen på. Annars kan man köra med två suddigum och en penna ;P

Hanna 

pluttiplutt
0

#1 Hehe smart det där med sudd och penna!

Jag har liksom inte material hemma till att bygga eget.. :(

Axna
0

Hur högt kan en hinder vara?

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

FeliciaS
0

Marsvin är inte, med sina korta omtåliga ben, gjorda för att hoppa. Men har du marsvin som ändå tycker det är roligt är en tegelsen (som sitter emot något på sidorna, så den inte välter) bra. De kan stödja med tassarna mot den. Annars är två toarullar med blomsterpinnar emellan enkelt. (stenar i toarullen så att den ligger stilla).

#3 Det beror på vad dina marsvin tycker, om de nu ens vill hoppa. Men ca 10 cm brukar väl funka. Men inget av mina 8 olika marsvin har velat hoppa någon gång…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

petronellaa
0

#4 mitt 5-åriga marsvin älskar att hoppa han! när han var runt 2-3 år satt han mest still och åt gräs men nu springar han och skuttar och hoppar hinder utan problem, har nåra gånger gjort en liten bana som han brukar få hoppa med ca tre hinder och pinnar imellan varje hinder som han får skutta över, det gillar han verkligen ;) Men anstränger han naturligtvist inte nå mycket ,precis som du skrev att dom inte är gjorde för att hoppa, så därför läggs ingen ansträning på det :)

Sofia4287
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt marsvin älskar också att hoppa :) Jag byggde faktiskt ett hinder på träslöjden. Det liknar ett sånt sopm man brukar ha till hästar x) Men han hoppar inte högre än 5cm när han hoppar hindret. Därimot hoppar han över burkanten som är cirka tio centimeter..

När jag släpper honom på golvet brukar jag lägga hindret så att det bara blir 2cm högt och typ 5cm långt. där kan han hoppa fram och tillbaka hur länge som hällst ;)

Sofia4287
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När det ligger ner.

a1-eksandras
0

Mina hoppar in i buren! Jag tror nästan att det är det bästa dem vet… buren står på golvet och för att ta sig in hoppar de ca 10 cm. (Obs! De skuttar inte över kanten, utan sätter framtassarna på den och häver sig över) Ut är lite svårare, tror jag ska bygga en liten ramp..

Creation
0

#8 En tegelsten kan vara som ett litet trappsteg upp :) Det skulle nog hjälpa

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

a1-eksandras
0

#9 Ja det var en bra idé. Har haft en liten burk stående som trappsteg… fungerar bra.

Gnagge
0

coolt att man kan använda kan du visa mig på än

bildSkrattande