Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 775 ggr
Kiddoo
0

Förvirrad!

Jahapp, nu blev det knepigt igen. Mina grisar, eller ja en utav dom varje fall, betèer sig konstigt .. Igen. Förr så små tjafsade dom, innan det gosade dom, innan det försökte Blondie "para" sig med Melvis 100 ggr om. Då vid den tiden åkte jag till veterinär, där konstaterade dom att båda var 110% hona. Nu, idag visade det sig igen.. Blondie "parar" sig med Melvis.. Och Melvis blir fly förbannad och rädd! Men en vanlig marvinshane parar sig med honan en gång ju, sen uppvaktar han henne, men Blondie "parar" sig nästan hela tiden, försöker i alla fall, för Melvis springer undan, knuffas och allt vad de nu kan vara. Jag har tryckt lite löst på Blondies mage för att vara säker, men ingen kommer upp, ändå håller hon på så där, och vill "para" sig med Melvis hela tiden. VAD HÅLLER HON PÅ MED?! FörvånadHemlisSkrikandes

Diana61
0

Vad hon håller på med är att tala om att det är jag som är boss här och du skall lyda mig. Även hannarna gör detta mellan varandra av samma skäl. Har du inte sett att även Kor gör det? Detta är helt naturligt och inget att oroa sig för.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Okejj, då vet jag, då är det alltså inget att oroa sig över :)

Diana61
0

Inte ett dugg. Det hela handlar om rangordning.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Aaah, då förstår jag :) hon verkar inte lyckas så bra med det hela :D

Diana61
0

Flört

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Nu har den andre också börjat så, så jag antar att de är rangen som du säger, dom ser inte kloka ut när dom håller på! Mamma kom upp igår och frågade: var inte de där honor? Så löft hon på ögonbrynet och tittade förbryllat på dom Skrattande

Diana61
0

he he he jå dom kan få en och annan som inget vet om detta att bli förvånade.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Japp, men nu har dom tagit paus ett tag, dom ligger å sover bredvid varandra under "hyllan" i buren :)

FeliciaS
0

Mååååååååånga djur gör så.

Även vissa människor (hm, killar!) slår ju varandra för att visa att de är starkare..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus