Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 2072 ggr
pluttiplutt
0

Nya leksaker

Idag ska jag köpa lite nya leksaker till mina små grisar, vill ha lite tips på vilka leksaker man kan köpa som inte är så dyra helst. Jag ska handla på djurmagazinet kan jag tillägga också ;)

paronskrutten
0

Rör och hus brukar vara uppskattade :)

Helena

pluttiplutt
0

#1 Okej, hus har jag redan, men ska kolla på lite tunnlar och sånt! Tack för tipset :)

Lovizaa
0

visst behöver dom inget springhjul?

Abico
0

#3 - Nej, springhjul skadar ryggen på alla djur som använder det. Även marsvin.

Hanna 

Lovizaa
0

#4 inte hamstrar, lr joo, om man har ett för litet såklart

Abico
0

#5 - Det är inte naturligt för hamstrar att springa i hjul heller.

Hanna 

Lovizaa
0

#6 men dom gör automatiskt ^^

Abico
0

#7 - Vad menade du nu? :/
Om man sätter inte ett hjul till dom så är det klart att dom springer i det…

Hanna 

Lovizaa
0

Ja, det vr det jag menade, dom springer automatiskt i hjulet ^^

Creation
0

#9 Det skulle råttor och gerbiler förmodligen också göra om de hade ett springhjul, men har de det? Nej, för att det är skadligt för ryggen. Det är ju inte precis något djuren tänker på ;)

Varför hamstrar har det förstår jag inte riktigt, har de en annan energiförbrukning? =/

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lovizaa
0

#10 jaha ^^ okej, men jaa, vrf har hamstrar hjul?? :/ hm, dom kanske behöver mer motion än andra gnagare, så då har man hjul till dom (:  eller nåt ^^,

Abico
0

#11 - Hamstrar i det fria rör sig grymt mycket. Det är få människor som kan sätta upp såpass stora burar i fångenskap så att det kan tillfredställa deras behov. Därför ger man dom springhjul.

Hanna 

Hamzter95
0

om man har ett stort hjul som hamsterns kropp inte blir böjd i när den springer så skadar det väl inte :O

FeliciaS
0

Nu är det väl ändå inte hamstrar vi ska diskutera? ;)

Marsvin är ju inte lekfulla på samma sätt som hundar och katter t.ex., eftersom att lek hör ihop med rovdjursinstinkter… Men speglar för fåglar och plastbollar kan ibland vara populärt. Rör också, för den delen. Hus hör ju inte riktigt till leksaker, men det gillar marsvinen liksom grenar och toarullar att gnaga på. Papperskassar (utan handtag!) fyllda med hö är också bra tips. Det mesta som är ätbart gillas starkt :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lovizaa
0

Speglar, vad för slags speglar är det då??

FeliciaS
0

#15 Sådana man kan hitta i djuraffärer för burfåglar…

Mvh Felicia

Lovizaa
0

Såna som hänger, eller såna fåglarna sitter på?

FeliciaS
0

#17 Som hänger.. ;)

Mvh Felicia

Lovizaa
0

Okej :)

elinochsheela
0

Jag tänkte gå och köpa en tunnel till mitt lilla marsvin, men hittade inget.. Vart kan man hitta det nära Tyresö eller Haninge? Om man gör själv, hur stort ska hålet vara? Altså runt om inne i hålet.. :P

Gnagge
0

Var köper man tunllarObestämd

Gnagge
0

snäla

Gnagge
0

help

Gnagge
0

mig

Gnagge
0

kan ni je mig nåra förslag

[Kamillah]
0

#25 Mitt första förslag är att du snälla slutar med att skriva flera inlägg efter varandra (man kan redigera sitt inlägg inom en timme på "Hantera inlägg") samt sluta svara "jag vet inte" i vissa trådar. Om du inte vet så behöver du inte svara, då detta "förstör" forumet. Det blir plottrigt.

Mitt andra förslag som är på tunnlar är dessa från IKEA:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80107827 

Du kan bara klippa bort bottnen på dem så har du små färgglada tunnlar till dina marsvin. :)

mizan
0

E ny här så kan ej denna sajt än men har redan fått bra tips om va jag kan köpa till mina små grisar=)