Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 4023 ggr
nybban
0

Långhårig teddy?

Fick efter en parning av släthårig hona och långhårig virvelhane tre små killar, en virvel ovh två lockiga, den ena hade riktig afrokrull och visade sig sen bli långhårig. Trodde att det var långhårig rex, så han parades med en rexhona men det blev inga lockiga bäbbar där inte. Så följaktligen måste han ha teddypäls, finns det nåt namn för långhårig teddy. Han hade väldigt mjuk päls som liten, men nu är den sträv och han ser ut och känns ungefär som en lunkarya

emelie92
0

Det finns en ras som heter CH-Teddy och de ser ut som långhåriga Teddies.

Men i ditt fall så kan man inte kalla ditt marsvin för ch-teddy därför att den inte är av den rasen.

Men man kan väl säga att han är en långhårig teddy, eller petdjur? (blandras)

nybban
0

Jo, jag har kollat runt och sett bilder på CH-teddys, men han ser ju inte alls ut så, har mycket längre päls, men jo det är klart att han är blandras, men jag tänkte att det finns ju alpaca och texel som är långhåriga med rexpäls, men det finns alltså inget motsvarande för teddyn.

FeliciaS
0

Jag tror inte heller det är en CH-teddy, men de är ju som långhåriga teddysar ungefär. Min CH-teddyhona har väldigt lång päls, uppåt 8-9 cm på vissa ställen. Har din hane päls som ständigt växer eller som är på en och samma längd hela tiden?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

idipidi
0

Det stämmer att det inte finns något namn för långhårig teddy. Men det finns faktiskt folk som försökt sig på att göra långhåriga teddys, men det blev inte så bra. Man fick inte till samma jämna pälslängd som på texel.

Sen vet jag inte om jag tycker att man kan kalla ett marsvin smo kommer fårn virvelkorsningar för texel eller alpaca även om den råkar vara (relativt) långhårig med rexpäls.

Olofsberg
0

#2 Har du en bild på din lille Teddy? ^^