Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 813 ggr
Fiona
0

böld, igen..

mitt ena marsvin har haft en böld hos sin förra ägare som sprack upp, jag har haft henne i ca 1 år men de läker inte mer de ser fortfarande likadant ut..Men nu har jag upptäckt en till böld!ska och ultraljuda min shettis på onsdag ska ta med mitt marsvin så veterinären ska checka de..eller har någon annan nått tips?//jenny

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[MatildaW]
0

Tycker det låter mycket bra om du tar med dig marsvinet till veterinären.

irma
0

hm, varifrån kommer bölderna? Hade två hannar som slogs som sjutton,,jag fattade inte att dom bet varandra och den ena fick flera bölder och sår som jag fick göra rent flera gånger om dagen..luktar inte gott heller när det går hål på dom.

Låter bra att du tar med den till vet. då får du säkert hjälp och tips om vad det är och hur du ska göra…

låt oss veta vad veterinären sa… Skrattande

FeliciaS
0

Det är ju inte säkert att en hästveterinär kan något om marsvin…!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

Hon kanske ska till en sån där "alltiallo" veterinär, veterinären jag går till tar emot allt från möss till hästar..

irma
0

där sa ni något..tänkte inte jag på… Det bästa är ju att gå till en smådjursveterinär och ibland (om man har otur) så är dom mest intresserad av hundar och katter….  :-) men det kanske bara är jag som har råkat ut för det…

[MatildaW]
0

Jag har åxå råkat ut för det, dom är väldigt respektlösa när odm gör det!

Diana61
0

Leta upp en annan vetrinär istället för att gå till den som är intreserad av katter och hundar. Det måste finnas fler i närheten.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Fiona
0

förra ägaren sa att de var vanligt att marsvin fick sådana var bölder..  självklart skriver jag här igen när jag vart hor vetrinären!  våran vet har både smådjursmottagning och häst m.m

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

vet sa att "bölden" som förra ägaren sa att de va är en tumörvävnad, jag trodde jue att hon hade fått en till böld men de var troligen en tumör till..:*( vet sa att jag skulle avvakta och ha lite extra koll om hon blir sämre måste vi avliva henne:*( gråtit floderGråter

Jenny

Destany
0

#9 Molly har oxå tumörvävnader…. Hon har haft det snart ett 1 år o hon mår rätt bra….känner med dig det e jätte jobbigt att veta att de snart dör…

irma
0

det var tråkigt att höra..men knölar kallas ofta för tumörvävnader och bara man hör ordet tumör så tänker man ju på cancer och död, ta det med ro, sköt om henne och håll koll… men jag förstår att du är orolig och funderar mycket fram och tillbaka,, men ta inte ut något i förskott,,, det kan mycket väl vara en helt ofarlig,
sänder varm tanke till dej och ditt marsvin :-) och naturligtvis håller alla marsvinen sina "tummar" att du får ha henne ett bra tag till

Fiona
0

skönt att ha lite stöd här ifrån:) vet sa att de gick att operara men de ville inte mamma..:/ hoppas bara att de inte blir värre om vi måste avvliva henne behöver jag köpa ett nytt marsvin, annars blir Kålan själv..:(

Jenny