Behöver tips - funderar på utebur...
Tänkte att mina marsvinskillar ska få gå ute lite i sommar, åtminstone när vi är hemma och så. Funderar på att bygga en bur. Tips på hur man gör det på ett enkelt sätt? Den ska helst vara "flyttbar", så att de kan klippa gräsmattan åt mig… ;-)
alltså, jag ska bygga fast i mareken. Efter som marsvin gräver och gräver. Men det är väll bara att klippa i och runt, med en sax. Då har du ju att göra i alla fall :)

Finns ju mycket uppe i "artiklar" om utomhusburar, .. Lycka till, och lycka till mig, ska med försöka mig på att bygga något fint åt prinsarna!
Den absolut enklaste modellen är väl att bygga en stomme av tjocka "trälister" till en fyrkant och häfta fast kycklingnät på utsidan. Så att det blir 4 väggar (staket) och en överdel/tak. Jag vet att jag har lagt ut en bild på min sådan bur en gång…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#3 heter det itne hönsnät? hahaah eller är det skillnad? Ärsh kyckling höna samma sak. förlåt stör mig på småsaker :(
#4 Nej, kycklingnär har fyrkantiga och mindre "hål" jämfört med hönsnät som bilden visar.
![]()
Mvh Felicia
aha! okej ja man kan inte veta allt 
#6 Nä, absolut inte ;) Man lär sig något nytt varje dag :)
Mvh Felicia
#6 absolut! I alla fall av er experter!