Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1454 ggr
Jappeloup
0

Hjärtesorg...

Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.
 När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron.
Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans
 hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska
igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.

Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.
Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt
flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som
varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på
ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.
Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas…

CamillaS
0

Åh den är så fin! :')
Länkar till regnbågen filmen också, börjar jämt gråta när jag ser den…
Regnbågen

[SusannaK]
0

#1------->Jaha då fick man fält en tår eller två…alla djur man haft rusade förbi….så man saknar dom :-(…jättefin länk! Tack!

CamillaS
0

#2 Håller med, man tänker verkligen på dom kära djuren som man mist när man ser på filmen. :')

emelie92
0

så fin! :)

[findusen]
0

så fin..! saknar min phille <3

marsvin2008
0

Gråter

Gloria….

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Stormviskaren
0

auw man blir helt lissen ju

FeliciaS
0

Naw… Gråter

Skulle gråta fulla floder om jag såg på den varje dag.

Vila i frid alla älsklingar - Cocos, Cacao, Sera, Calypso, Bindi och Sira. Ni har betytt allt för mig! <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jappeloup
0

R.I.P.

Creation
0

Ärligt talat blir jag faktiskt mest glad av den här texten. Visst väcker den saknad hos mig, men samtidigt gör den mig lättad, för jag känner att jag kan få se mina förlorade sötnosar igen en dag. :')

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fiona
0

Sitter här med trårar i ögonen när man har kollat på klippet :( alla djur som man har förklorat flimmrar förbi & dom vackra orden… finns inte så mycket mer att säga. Himmla fin!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Manda1
0

Åååå! Sååå fin film! Saknar dig min lilla Hampus! Min kanin! Gråter

Berlau
0

Nu blir jag så orolig för allt. Saknar min hamster.

Älskar alla djur i min närhet<3

TRASAN
0

så nu kom där lite tårar på kinden ner. saknaden är enomt stor av mina saknade djur som finns någonstans på himlen….Gråter

svampi
0

Saknar alla mina djur på nytt igen.