Hest marsvin
Mitt ena marsvin har sedan tre veckor tillbaka blivit hest. Han kan kurra och pipa men inte ge ifrån sig sitt högsta läte, dvs när det är matdags. Då måste han verkligen ta i, men sen får han fram ett jäkla skrik. I kväll upptäckte jag att han hade fått en knöl mellan käkarna under hakan, den är hård och sitter en liten bit in i höger käke. Stor som en ärta.Jag ska ringa veterinären i morgon (tors). Är det någon annan som har upplevt detta? Vågar dock inte hoppas på något under, han är 4 1/2 år, men pigg och glad och verkar inte lida av knölen, ännu. Hoppas på svar.

Våran ena tjej har varit hes sen vi köpte henne. Hon kan inte prata annat än lågt. Men hon är precis som vilket annat marsvin som helst annars. Har kollat igenom henne, men har inte hittat nåt som du har. Vissa marsvin kanske är så bara?
#1 Fast detta marsvin har vart hest sen 3 veckor tillbaka, alltså vart normal innan. Så uppfattar jag det iaf.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#2 Det är sant. Det var jag som läste fel =) Sorry.
Tyvärr vart jag tvungen att avliva honom. Pratade med fyra olika veterinärer och alla gav samma svar: Prognosen är mycket dålig.
För tre veckor sedan fastnade en halv torkad ärta mellan kinden och tandraden. Veterinärn gjorde rent och tog bort allt, men troligen har något ändå hänt och en tumör har utvecklats. Suck. Det är så hemskt att förlora dessa vänner. Nu vet jag att jag alltid ska gå till en veterenär här i stan som är mycket duktig och erfaren just på marsvin. Och jag ska aldrig ge mina djur torkade ärtor!
Tack för era svar.

Nämen usch =( Stackare. Men du kan ju trösta dig med att han nog inte hann lida iaf. Har du fler nassar som kan sällskapa med dig iaf då?
Nä vad tråkigt :(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4 Nä, vad hemskt! :( Stackarn.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ja, det är verkligen hemskt. Jag har tack och lov tre skruttar kvar.

R.I.P ditt underbara marsvin :(