Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 3660 ggr
Kratin-98
0

Kan marsvin simma!!??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså.. jag vet inte riktigt.. det finns på youtube många klipp med simmande marsvin… men jag vet inte om man kan egentligen göra det… så jag skulle gärna vilja ha svar på denna fråga för att få slippa tänka på det. tackar i förväg!!Glad

emelie92
0

Ja, marsvin kan simma korta sträckor, men jag vet inte riktigt om det är snällt mot marsvinen. Alla mina marsvin har alltid varit ganska stressade när de ska bada och det har hänt att de fått vatten in i nosen, men ja, de kan simma.

agnes_S
0

Att marsvinen har nosen framåt-nedåt måste ju göra att simställningen blir jobbig? Plus stor risk att de får vatten i nosen, vilket inte kan vara mysigt direkt.

Abico
0

Marsvin kan simma korta sträckor men man ska inte sätta ner sina marsvin i en balja med vatten, det är bara elakt. Marsvin är mycket sällan förtjusta i att bada. Risken att dom får in vatten i nosen/ munnen är också mycket stor och det i sin tur kan leda till lunginflamation och senare döden.

Hanna 

Linnet
0

Jag tror alla djur kan simma, utom vissa sorters apor, gorilla, chimpans, orangutang kan inte simma.

Markegard
0

Jag visste inte att dem simmade? Fast det är väl klart, alla djur kan väl simma, eller plaskar för att hålla sig uppe. men, akta dem små lungorna !

zuperzita
0

jag behöver inte ha svar på frågan skulle aldrig låta mina små grisar lida i vatten. Dom har det bra på torra land dom :)