Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2060 ggr
marsvin2008
0

Impulsköp

Jaha då blev man med marsvin igen dådå. Nu har jag fyra honor (ja, Ninni är ändå bäst!) Jag måste nog sluta titta på blocket, jag har ett svatg hjärta för söta ensamma och oönskade marsvin.

Den här gången blev det en hona på 2½ år som heter
Polly´s Overtime Odessa. Är en Texel med stamtavla och är jättefin. Men hon luktar BLÄ! Kissade ner sig rejält i transportburen och jag har sköljt av henne de värsta men imorrn måste ja nog fixa champo och bada henne lite bättre. Kliar i mina ögon och i ansiktet…

Tyvärr tog batteriet slut i kameran så jag har inga bilder att visa än men ni kan ju titta på annonsen så länge den finns kvar:Odessa på blocket

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

zuperzita
0

ohh du är itne ensamn. Jag grinar varje gång jag ser ett marsvin som är själv. Hemskt alltså. Jag älskar verkligen djur!

Arcticas
0

Grattis till nyförvärvet!

Här i huset finns det också en från Polly's. En sheltie som heter Polly's Åbyn som är en  dam som vill bestämma över alla sina kompisar.

AnimalLover
0

Försök att hindra dig själv för att impulsköpa djur , OM du skulle tröttna kommer det bli jättesvårt! .. Menar ingen illa , vill bara varna dig

FeliciaS
0

Jag undviker själv Blocket så gott det går - annars skulle jag sitta med hundratals djur här i vårt lilla hus ^^

Impulsköp av djur är något jag inte är för alls, men hon verkade ju inte ha ett toppenhem innan så det var bra att hon kom till dig. Men som sagt, impulsköp är enligt mig ogenomtänkta köp där man inte tänker på konsekvenserna ;)

Hoppas du kommer trivas med sötnosen i alla fall.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Så söt hon var. :)

Håller med om att det skär lite i hjärtat var gång man ser ett ensamt marsvin på blocket. Men det är bara att motstå impulserna, jag vill helst ha väl genomtänkta köp som är planerade långt i förväg. ;P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Lynx76]
0

Visst ska man undvika impulsköp men det beror väl lite på vem som köper, tkr inte TS verkar vara en sån som tröttnar Flört

Ziggi
0

Vad fin hon ärGlad Jätte söt, ja jag måste också hålla mig borta från blocket^^' Jag är så svag för begagnade marsvin^^

[Lynx76]
0

ja det finns många ensamma grisar på blocket…eller så går dom med kaniner…suck

marsvin2008
0

Alla mina marsvin har varit impulsköp, alla utom Ninni som verkligen kom från hjärtats innersta vrå och ett måste för min överlevnad. =)

Hur länge ska man tänka på köp för att de inte ska vara impulsköp tycker ni då?

De här marsvinet har jag sett på blocket länge och nej jag är inte en sån som tröttnar på mina djur. Jag är ju en vuxen kvinna som naturligtvis ta ansvar för mina inköp, även de som är på impuls *fniss*

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Filosofia
0

Ursött marsvin med hur läckra färger som helst! Såg också den annonsen (kollar Blocket varje dag, även om det är hemskt att se alla oönskade grisar - tänk så många annonser som läggs upp varje dag!). Tur att hon kom till dig. :)

Jag tror att det är skillnad på impulsköp och impulsköp beroende på personen som utför dem. En seriös person tar ansvar för konsekvenserna av alla sina köp - både de genomtänkta och de mindre genomtänkta. Vet man detta tycker jag att man ska lyssna på sitt hjärta och göra det som känns rätt.

En mer ansvarlös person tröttnar nog både på sina impulsköp och på sina genomtänkta köp. Så jag tror att det beror på personlighet. :) En del impulsköp visar sig ibland vara de bästa medan andra som man har planerat hur länge som helst blir helfel.

Mari
0

Vilket fint impulsköp du gjorde, ett riktigt kap :D

Själv har jag inte impulsköpt något djur men har vart på god väg flera gånger men som tur var hejdat mig då jag varken haft bur eller egentligen tid.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

MikaTela
0

Söt hon var!

Blocket är livsfarligt, fast vill nog påstå att marsvin.ifokus och marsvinsnätet är minst lika farligt, och besöka uppfödares hemsidor och kolla in salu-sidan. ;)

Av dom marsvinen jag har nu är bara två som är ordentligt planerade. Och det är min första lakeland och skinny. :p

Min första abessinier var kärlek vid första ögonkastet och då vi var flera intresserade fick man bestämma sig fort.

Fast även om man handlar på impuls tänker man ju efter, är bara det att man tänker igenom allt mycket snabbare! :p

GRATTIS iaf till nytillskottet! :p

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Bella-R
0

Tycker att #9's fråga var väldigt intressant: "Hur länge ska man tänka på köp för att de inte ska vara impulsköp tycker ni då?"

Själv gillar jag inte ordet "impulsköp" för egentligen tycker jag att allt är att impulsköpa.. impulsköpa = man köper det man vill ha. Och skulle man INTE köpa något man vill ha så skulle vi överhuvudtaget inte ha nå djur elr nåt annat alls.

Min åsikt. :)

Grattis till den nya familjemedlemmen! :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

marsvin2008
0

#13 Hmm intressant svar. Det ska jag fundera på och återkomma senare idag :-) *bilder också*

tantnett
0

#9 Hade du sett henne länge på blocket? Annonsen var ju insatt igår. fniss.

Visst kan man bli "tokkär" i dessa underbara varelser och jag förstår dig fullständigt då jag ser henne.

Stort grattis till din nya familjemedlem.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Bella-R
0

#15 Hehe jag satt o tänkte på det med. Men annonsören kanske förnyade elr skrev ny annons när ingen nappade ;) Vad vet jag, men jag skulle tro att det var så ^-^

marsvin2008
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja hon har varit på blocket länge och tydligen har priset varit 1000kr tidigare men det har jag missat. (hela 2009?) Igår förnyades annonsen och jag frågade om jag bara kunde köpa marsvinet och det fick jag, 150 gav jag för henne.

Och här kommer några bilder:

marsvin2008
0

En till oh den sista för den här gången.  Hon vägde förresten 680g igår.

tantnett
0

#18 Men jösses! Bara 680 g  Förvånadoch 2.5 år gammal.

Bella-R
0

Ojdå, så lite! Hon behöver kanske gå upp ett par hundra gram eller är  hon bara liten till växten? Väldigt lite var det iaf för en fullvuxen hona. Obestämd

marsvin2008
0

Oj, ja jag tänkte också att hon var liten. Agnes och Signe vägde ju också  6-700gram när de kom hit men de hade ju för fan inte fått mat… Nu väger Agnes över 1kg *hehe* hon är så fin å go me stormagen =) 

Fast Odessa mumsar på, fick nyss vitkål från när jag hade henne i famnen, nu äte rhon hö och hon har sökt pellets men blir bortjagad. Och hon har druckit vatten =)

SHIT! hundvalpen skriiiiiiiker… måste ut

Abico
0

Vad fin hon är :D
Impulsköp har jag inga här hemma *visslar oskyldigt*
Okej, 4 av 7 är väl mindre planerade köp… Fast två av dom begicks inte helt och hållet av mig ;) Det är min mamma och syster som får stå för dom (Jag bara stod och hejade på och erbjöd mina burar *s*) och ett av köpen var faktiskt planerat någorlunda, jag bara kom hem med en hane istället för en hona :P
Men jag tror på ödet så det var nog menat att dom skulle hamna här, även om jag inte visste om det förns jag såg dom.

Hanna 

tantnett
0

Neej! Nu bara för att jag gick in på blocket för att titta på Odessa så blev jag kär i en liten dam.

Kan inte få henne ur skallen. Varför blir det på detta viset?

Vaddå huvudbry man fick.

xstina
0

bra de finns såna som dig,som tar hand om dessa oönskade djur:(

marsvin2008
0

Fast oönskad vet jag ju inte om hon var, tjejen lät uppriktigt ledsen att hon blev försummad och sa att hon var glad att Odessa skulle få komma till mig. Hon hade haft en burkompis som gick bort för hon fick nått fel på magen. Men här är hon önskad oavsett, och jag de kan komma överens all fyra tanterna snart.  (fast de har ju bara gått en dag än, klart de måste tjaffsa lite) =)

marsvin2008
0

#23 jaha. vem då? om jag får va nyfiken

tantnett
0

#26 Denna dam. Nr 3

tantnett
0

Men hon var såld. Har precis ringt.  Gråter

FeliciaS
0

#17 #18 Naw, vilken sötgris hon är :) Men oj så lite hon väger! Hon kan inte vara mycket mer än skinn och ben? Men hos dig lär hon gå upp i vikt i alla fall ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

#29 Jodå en hel massa päls skulle jag nog säga att hon består av.

Jag köpte Prob (för alla djur) schampo på djuraffären och tänkte fixa de långhåriga tjejerna ikväll.

Linnet
0

Jasså, det blev en till i flocken, söt var hon. Jo, jag har sett annonsen där det stod 1000:-. Hoppas du får ordning på vikten, men en av mina tjejer väger bara ca 700 gram, hennes mamma var liten också.

lomsen
0

..tror hon är liten till växten jag, hon ser inte för smal ut, vad tycker du själv, värre om de blir för feta!

Min Summer är en lättviktare och flera av pojkarna men de mår prima!

marsvin2008
0

#31 Ja en till blev det… *ler* De priset kanske var med henens tvåvångingsbur?

#32 hon ser inte så anorlunda ut jämfört med mina andra honor, ska försöka rada upp dem allihopa nån gång så ser jag säkert bättre. Men Agnes är inte fet, lite tung och med en rund mage. Signe ser tanig ut. Ninni massa härlir päls men inte knotig direkt därunder. Odessa ser inte så liten ut, hon känns lätt när jag lyfter henne men inte bening hon heller…

Däremot känns Marwin tung men han ser inte fet ut.. Albin är liten och som Signe lite tanig =)

lomsen
0

har gosat massor med benji ida!

en tjej ska vara fodervärd åt 2 tjejer en tid framöver hämtar dem imorrn

bra va?

marsvin2008
0

#34 Ja det är bra! Förstår att du gosar med Benji =)