Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 815 ggr
Ireth
0

Så lättad! :)

För drygt två veckor sedan gjorde jag ett skrapprov för att kolla ifall mina marsvin eventuellt hade Ringorm. Idag ringde veterinären med det glädjande beskedet att det inte är Ringorm! :) Symptomen är också i princip helt borta. För att bli helt övertygad så var jag tvungen att maila Ullis (Vänerlands) för att höra vad hon trodde, och hon tyckte också att jag kunde lita på resultatet. Så nu känner jag mig huuuur lättad som helst! :) Ni anar inte hur mycket jag har oroat mig över detta, och hur tråkigt det har varit att inte kunnat pyssla lite mycket med marsvinen. Idag är jag bara så glad! :) En stor eloge till Ullis som har tagit sig tid att svara på alla mina oroliga mail med diverse frågor, det har varit till mycket stor hjälp! :) Var bara tvungen att dela med mig av denna nyhet. //Maria

Abico
0

Vad skönt! :D
Grattis eller vad man ska säga :P

Hanna 

tantnett
0

Vad underbart. Ringorm är inget man vill råka ut för.

Var faktiskt glad över att mitt medlemskap i SMF drog ut på tiden så att jag ej hann anmäla till mars utställningen i Landskrona.

Tror inte jag hade åkt dit.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

alskadeida
0

Vad skönt.

Glad jag blir när man får höra att ett djur mår bra =)

FeliciaS
0

Åh, vilket underbart lättande besked! ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Så skönt :) Kan tänka mig hur oroligt det känts de senaste par veckorna.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

tjorve
0

vad var det istället?

Ireth
0

Det var nog lite vanlig svamp i kombination med att marsvinet i fråga överhuvudtaget har en tendens att bli ganska torr. Efter första smörjningen med cannesten så föll allt "skorv" bort från öronen samt att de fick en jämnare färg. Jag är i alla fall glad över att jag gjorde detta test, och att jag nu vet säkert att det inte är Ringorm :)

Sabettan
0

Vad skönt det måste kännas nu för dej.

Kan tänka mej att det har varit lååånga veckor i väntan på svar.

vanerlands
0

Tack. Är bara glad om jag kan hjälpa till, har ju trots allt erfarenhet och kunskaper…..

Grattis än en gång.

tjorve
0

#7 är det ofarligt att smörja med salvor lämpade för människor på marsvin, t.ex. cansesten? om dom tvättar sig, får dom det inte i munnen då?

Ireth
0

#10 Det var veterinären som tyckte att jag skulle köpa just cannesten eller pevaryl :)