Pälsvård - päls!
Jag är bara van med marsvin som har ljus hud. Men ett av mina marsvin Blondie har lite mer mörk rosa hud (har behandlad med Dermocan, svavelshampoo OCH Ivomec) och nu har vi börjat fundera om hennes hud är så där rosa. Kan marsvins hud vara mörk rosa? Hon är vit och ljus beige/blond. Hennes färg på huden vid baken är lite mer ljus rosa, hon har inga kala fläckar längre, och kliar sig väldigt sällan nu. Så jag undrar om marsvin kan ha lite mer mörk rosa hud? Det ser nästan ut som att den är irriterad, fast den varken är narrig eller har sår/mjäll. Och inga kala fläckar heller.

ta en bild på huden och lägg in så kanske någon kan se om den är normal i färgen,,, jag tror nog att dom kan ta ha lite mörkare ton i huden.. shit,,nu måste jag gå och kolla på mina vad dom har för färger under pälsen.. :-)
#1. Okejj, det ska jag göra :) hehe, min kompis marsvin ser ut att ha samma slags ton i hyn. Men jag ska knäppa ett kort och visa, men det syns säkert knappt för hon har sån tät päls :)
Marsvin med vit päls har rosa hud. Ta gärna en bild och visa så man kan se lättare.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#3. Aah ^^ men den är lixom mörk rosa, ska leta efter ett par batterier så ska jag fota henne :P
Ta och titta hur alla skinny marsvinen ser ut, beroende på päls/pigment färg så blir huden också färgad därefter. Svart päls har svart hud, Brun päls har brun hud osv.. men Vitt har rosa nyanser.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Hum, smart idé, ska gå till Skinnymarsvin's hemsida :)
Min Calypso har mörkrosa päls, samma sak som min förra Cocos! Marsvin som är gråa på något ställe kan ha det…! Det är absolut inget ovanligt eller farligt - helt normalt =)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7. Ahaa ^^ hon är typ mörkvit eller vad man säger och lite cream :) tack :D
#8 Okej :) Varsågod, var så lite så =P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9. hehe ^^ du hjälper mkt :D