Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1761 ggr
runas
0

beställa marsvin?

Har blivit såå sugen på att skaffa marsvin igen efter att ha vandrat runt här inne o på uffödar sidor så det är sjukt!

Undrar nu om man kan "beställa" en viss färg, ras etc eller….

När(inte om) jag känner att nu är det dags så skulle jag vilja ha 2 tjejer, gärna rex och abesinnier m mkt färg. Vill ställa ut(aldrig gjort förr men men), kanske ta en kull men mest ha som goa vänner.

Hade förrut 2 chokladfärgade rexhonor o blev såld på rasen o färgen men gillar även agouti o golden färgerna.

Så, kontaktar jag en uppfödare o sen väntar jag in rätt kull eller?

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Rafflan
0

Du kan ju kontackta mer än 1 uppfödare och ställa dig i kö hos och så tar du den unga du fasnar mest för, är även bra om du kan hälsa på hos uppfödaren :)

Abico
0

Kontakta alla uppfödare som har den ras och färg du är intresserad. Säg vad det är du letar efter och fråga om det är planerat några kullar och om det finns möjlighet att ställa sig i kö :)

Hanna 

Caspia
0

"Beställa" låter så roligt. ;) När jag köpte ett marsvin en gång för jättelängesedan var jag så nervös att orden "reservera" och "tinga" plötsligt flög iväg från mitt ordförråd och istället frågade jag om de kunde "lägga undan" marsvinet tills jag kunde komma dit. Snacka om att jag kände mig dum när jag kom på hur det lät.

Envishet och drömmar

Canziine
0

#3 - Haha lägga undan. ;)

queenlinnea
0

HAHA, den var bra 8)