Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 2372 ggr
AnimalLover
0

Bekännelse

Jaa , Vet inte men några kanske har kommit på det men jag e ElinLi , Jag var ju inte direkt omtyckt av många , därför startade jag upp detta kontot för att så att säga ''börja om'' jag ville börja om på ett nytt konto där jag skulle visa mitt rätta jag .. jag försökte vara snäll å artig å det har gått ganska bra .. Men jag vill inte att någon nu ska hoppa på mig med det som hände förr! , Sen somsakt så sålde jag mina älskade marsvin ,, Å jag saknar dom jäättemycket! Deras söta leenden , deras upp piggande små ljud :) ja allt! Å när man kollar på alla annonser på dom stackarna så säger man ju : aaaaaah , ååååh .. :P .. Jaa , Men jag antar att jag inte e redo för mer djur .. Men nån gång vill jag skaffa fler! Jag är ju en djur människa och lägger alla mina pengar på djuren! Och att sälja mina bebisar var ett stort misstag! , Min ursäkt över det var mest skolan som jag kan glädjas och till nu å berätta att det går jättebra! Det funkar mycket bättre nu .. just nu har jag dock bara privat lektioner i samma skola men kommer nu till efter sommarlovet att få börja där igen. Jag vill somsakt inte att nån hoppar på mig! Och över allt som hänt här så tar jag på mig skullden! Förlåt till alla jag sårat och så!

Jag ville bara säga dethär ..

kramar

Abico
0

Välkommen tillbaka ElinLi :)

Hanna 

AnimalLover
0

#1 tack :)<3

Creation
0

Välkommen tillbaka! :) Heh, jag hade ingen aning om att det var du.

Men jag hänger inte med? Har du inga djur kvar nu?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

AnimalLover
0

#3taaack :)  joo det har jag :) mina niner å råttorna :) men det känns liksom som att ngt saknas ..

Creation
0

#4 Aha, okej. :) Då förstår jag.

AnimalLover
0

#5 yeep :) fasst ena kaninen e mammas ^^, Ännu svårare blir det i morrn när jag ska kolla på marsvinsutställningen i kallhäll :/

Creation
0

#6 Du får försöka hålla dig tills du känner att du har tiden för fler djur, när det lugnat ner sig lite på skolfronten osv. ;) Man vill ju inte att ditt intresse ska ta för mycket tid så att det går ut över skola och allt annat.

tantnett
0

Hej på dig. Ja jag har väl smällt av mer än en gång på dig. Men det är bakom oss nu. Vi tar nya tag.  Glad

Marsvin 4-ever Tungan ute.

CamillaS
0

Sa ju att ingen är arg på dig Elin. :P

marsvin2008
0

Välkommen tillbaka! <3

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

AnimalLover
0

aaaaaaw taaack :D specielt till dig tantnett taack<3:) , #7 jaa precis .. jag hade typ tänkt mig att det kanske skulle bli en bra 15 årspresent XD då har jag hela två år att tänka igenom det :P..

FeliciaS
0

Välkommen tillbaka! :)
Du får ta och skaffa marsvin när du klarat av högstadiet och känner att tiden är inne för dem ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MikaTela
0

Välkommen tillbaka och hoppas det går bättre för dig nu med nytt namn och mindre stress i riktiga livet! :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

AnimalLover
0

Hihi tack :) .. man e ju riktigt sugen men det e liksom bara att försöka stå emot ..

Ruffsen
0

Välkommen tillbaka!!! Jag har aldrig sett din andra gubbe men jag är ju rätt så ny här!:)

AnimalLover
0

#15 Okk ^^, Idag var jag iaf på utställningen! det var skitkul :D var där i 9 timmar :P  såååå mysigt var det att klappa alla svinen

Creation
0

#16 Ja, visst var det kul! =)

AnimalLover
0

#17 aa :D:D, Dina var ju så otroligt mysiga!

AnimalLover
0

Åhh jag vill ha marsvin! undra om man kan ta tbx mina ? fasst vi har varken tel nummer eller hemadress

Fiona
0

Välkommen tillbaka!

Jag tycker att du borde vänta med att köpa nya / ta tillbaka dina då det inte var så länge sen du omplacerade dom. Det är bättre att du väntar på att tiden är inne & du verkligen känner att du hinner med dom =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

CamillaS
0

#16 ja det var jätte kul! Du får hänga med mig igen nästa utställning.Tungan ute

EmelieS
0

#21 Kan jag få hänga med då också? Oskyldig

CamillaS
0

#22 Självklart. :D Ju fler desto roligare får man^^

EmelieS
0

Haha, jaa ^^

deluxe
0

Sedan är det väl inte så schysst att ta tillbaka marsvin som man omplacerat heller. Dom befinner sig ju i en ny familj som säkert fäst sig vid dom och tycker om dom lika mycket som du gör, sånt där får man tänka över innan man bestämmer sig för att omplacera…

AnimalLover
0

Gråterja hittade nummret till henne som köppte my o nezza å vi ringde ,, men , men när vi frågade om man fick komma å hälsa på å så så sa hon bara : HejDå! GråterGråter jag fick ju inte ens veta om dom mår bra

Canziine
0

På ett sätt kan jag förstå ägarna, om de inte vill ha folk springandes efter att de sålt djuren. Samtidigt rätt korkat. Du borde ju få hälsa på åtminstone En gång.

Fast samtidigt är det nog rätt bra. Åker du dit är ju risken större att du försöker få tillbaka dem…

CamillaS
0

#26 What!Förvånad Det var ju ingen snäll köpare!
Ne, Ärligt så skulle inte jag ha några som helst problem om den gamla ägaren skulle vilja hälsa på sina grisar! man försår ju att dom är sakndae även om man inte kunde ha kvar dom! Ne fy för sånna köpare!Skrikandes

Binajis
0

Hade du, AnimalLover, sagt till köparna när dom visade intresse för/hämtade marsvinen, att du ville komma och hälsa på? Läskigt att dom vågade ge dig numret för att sedan inte tillåta dig att komma Förvånad

Jag menar, men telefonnummer kan man ju få fram det mesta om någon…. Hursomhelst, väldigt tråkigt att du inte ens får kolla till dina marsvin Foten i munnen

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

deluxe
0

Om jag hade omplacerat mina marsvin och den nya ägaren hade sagt nej till ett besök så hade jag nog tagit reda på vart dom bodde och åkt dit ändå. Varför skulle dom inte låta dig komma om dom inte har något att skämmas för?

Binajis
0

#30 Håller med dig där. Det var det jag menade med att dom faktiskt lämnade numret för att neka dig att hälsa på. Skumt.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

AnimalLover
0

mm ,, det känns välldigt skummt

MikaTela
0

en tanke - kan dom sett denna tråden där du skrivit att du funderar på om man kan ta tillbaka marsvin man omplacerat så dom helt enkelt skrämts av det?

Vet inte men är ju faktiskt inte omöjligt! :o

AnimalLover
0

#33 tror inte det .. OM dom nu har mif så vet dom ju iaf inte vad jag heter här

Fiona
0

Dom kan väl känna igen historien? Eller förklarade du för dom varför som skule omplaceras?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

AnimalLover
0

#35 Nope .

Creation
0

#22 Hehe, ja, och med en marsvinsbur att fylla Skrattande

#26 Som man kan bete sig! ;/ De kunde åtminstone ha haft artigheten och modet att avböja, istället för att avsluta samtalet sådär abrupt. Man kunde väl kanske acceptera om de inte tillät dig att komma över, men att inte ens ge dig en liten uppdatering om hur dina förra marsvin nu mår är ju rentav respektlöst! Det verkar nästan misstänkt…

MikaTela
0

#34 Fast det är inte så svårt att ta reda på. Dom kanske hade MIF innan du omplacerade utan din vetskap. Och du skrev när du startade tråden vem du är.

Bara en tanke för att få fram nån logik!

emelie92
0

Jag kan förstå köparna att de är rädda för att du ska vilja ta tillbaka dem, men då ska köparna förklara det för dig inte bara säga "hejdå" , det låter jättemystiskt!

Kanske har de sålt vidare dina marsvin och är för stolta för att kunna säga det?

Wedi
0

Välkommen tillbaka Elinli :)

AnimalLover
0

Joo precis , vi hade ju inte behövt komma dit men dom kunde ju iallafall säga ifall dom mår bra eller inte .. åh , jag e så orolig!Gråter

deluxe
0

Ring igen.

MikaTela
0

#41 - ring upp igen och säg att du inte måste besöka utan du bara vill veta hur dom mår då du tänkt mycket på dom. :)

AnimalLover
0

#43 har försökt men dom svarar inte

CamillaS
0

#44 Stackare.. jobbigt när man säljer djuren i tron att dom ska få det bra och så får man inte veta hur det går för dom. :(
*kram*

MikaTela
0

#44 - tråkigt att dom reagerar så men du får intala dig att djuren har det bra och gå vidare tror jag! :)

deluxe
0

Ring med hemligt nummer då. Eller slå upp det på Eniro och kolla adressen. Du måste ju få veta att dom har det bra åtminstone.

Vad var det för folk du sålde dom till?

AnimalLover
0

#45 tack :) #46 mjoo , . #47 jag sålde dom till en dam som tidigare jobbat i zooaffär

deluxe
0

En vuxen människa alltså? Verkar ju väldigt konstigt att någon skulle bete sig så, och bara släng på luren när du ringer…

AnimalLover
0

mm det kan man tycka

EmelieS
0

#37 haha jaa ^^, sa det jätte ofta kände jag XD,

Men fy ! att vuxna männsikor kan vara så otrevliga mot barn :S. Liksom , dom kunde ju skickat en bild om hur dom mår om dom inte ville att du skulle komma .. :S

AnimalLover
0

precis .. men nu har jag ett val här .. Min kompis marsvin fick ungar för drygt 6 veckor sen .. Och hon har haft dom ute på annons i fyra veckor utan att nån varit intresserad , så hon säger att om ingen tar dom snart så släpper hon ut dom i skogen eller ger dom till deras orm .. Jag känner mig pressad då hon sa det till mig .. hon har två hanar .. vad ska jag göra ? ska jag ta dom ?? min mamma tycker att jag ska göra det.. herregud ! vad ska jag göra ?

AnimalLover
0

bli inte arga nu bara för att jag skrev så men herregud! jag kan inte låta stackarna frysa ihjäl i en skog eller bli dödade av en orm .. Min mamma har ställt upp att hjälpa mig med allt .. ååh! jag vet inte vad jag ska göra!

Canziine
0

Jag vill inte skapa värsta grälet nu, men en orm ska med få mat… Det är också ett djur.
Visserligen hade jag inte tvekat om någon i min närhet hotade med att slänga ut marsvinen i skogen mitt i vintern, men är det ormmat dem med säkerhet blir så skulle jag kunna låta dem göra det. Det är ju trots allt djur ormar också.

Ta dem ifall du vill, orkar och verkligen har tid för dem..

AnimalLover
0

#54 självklart men man får ju inte mata med levande djur i sverige .. Åhh , vet inte vad jag ska göra

Ziggi
0

Om din mamma är beredd att ta hand om dom och Du känner att du verkligen vill då tycker jag att ni ska ta dom. Annars kan ni ta dom och omplacera dem. :)

AnimalLover
0

#56 Okk tack för ditt svar <3 det betyder mycket att någon säger något sånt istället för att säga att jag inte kommer ta hand om dom .. omen okk , då springer jag upp å hämtar dom

Creation
0

#52-53 Men herregud, vilken kompis du har! :o Att hota om avlivning på det viset är verkligen inte schysst!

Jag tycker inte att du ska ta marsvinen bara för att du känner dig tvingad. Kanske vara ett slags jourhem tillsvidare, men du måste verkligen vilja ha marsvinen med för att det det ska vara helt rätt att behålla dem permanent tycker jag. :) Det kanske är ett bra tillfälle att "prova på" nu, för att se om du verkligen har tiden för marsvin permanent och kan ta hand om dem väl. ^^

marsvin2008
0

Va får man inte mata ormar med levande djur? Dah… det är ju det absolut naturligaste som finns… löjligt jag matade min med levande när jag hade orm och skulle göra det igen trots en dum lag. Så de så! Dock inte med marsvin! =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Creation
0

#59 Som jag uppfattat det är just att mata ormar med levande föda inte olagligt, dock är det olagligt att utsätta djur för onödigt lidande, som man kan tolka lite hur man vill… det är lite luddigt.

AnimalLover
0

#59 happ , det visste inte jag ,, hmm , min morbror hade en orm å den sa han man inte fick mata med levande :/:/ .. Aja jag sprang som en galning till dom XDXD , stackarna ser inte alls så bra ut :/ men i varje fall e dom välldigt söta , antagligen sheltie , crested blandningar .. Har tagit bord lite klet från ögonen

AnimalLover
0

#58 preecis , hade tänkt ha dom i prövning i 1-2 mån , om jag klarar av det får dom stanna annars får dom hitta ett riktigt hem

Ziggi
0

#62 Toppen att du ska vara som ett jourhem åt dem, det var så jag menade :) Att du kan pröva på och se om du orkar och om du gör det så kan du behålla dom :)

AnimalLover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här e dom , vad tror ni för ras ?

AnimalLover
0

#63 taack :)*bugar å bockar* , Vi ska bygga en bur i morrn ^^,

Creation
0

Jäklars vad fort det gick!! Tungan ute
De ser ut att vara coronet och sheltie faktiskt, möjligen att de blir semilånghåriga sen, det vet vi ju inte än. Söta! :)

AnimalLover
0

#66 haha jag vet :P när det e allvar e jag snabb ;P , Ja visst gör det ? :D, Hihi , dom e riktigt kuliga faktist :D Mamma har döpt den med virveln till Mozart å jag döpte den andra till Chino

Ziggi
0

#64 Det gick undan! Dem är supersöta! :) Bygg buren i morgon ni :)

AnimalLover
0

#68 Hehe ;P , Japp det ska vi göra! Tur att vi har massa spånskivor härhemma ^^, tror ni det räcker med en 120x60 ?

FeliciaS
0

Vilka söta :) Det ser ut som en Sheltie och en Coronet, ja.

120*60 cm räcker, men ska ni bygga den själv kan ju ju lika gärna dra till med lite större? ;) 120*65 cm hellre.

Mvh Felicia

AnimalLover
0

#70 tyvär kan vi inte göra större då vi ska ha resten av plattorna till en annan bur :P , …

AnimalLover
0

Nu fick jag ett medelande om att hon ville ha betalt för dom :S! , vad ska jag säga ?

AnimalLover
0

, Nu håller vi iaf på med att bygga buren ^^, det blir bra! Sen har jag gjort en mysrulle åt dom :D

MikaTela
0

#72 - hör efter hur mycket hon vill ha betalt eller erbjud henne 100 kr totalt för bägge!

FeliciaS
0

#71 Okej, men då så, då har ni ju inget val ^^

#72 Jag tycker inte du ska betala för dem alls - inte om hon hotade med avlivning! Fast är det några ni känner och är kompisar med är det ju en annan sak - man vill ju inte bråka precis.

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#72 du kan ju ge en litten sybolisk summa för dom kanske 50 kr

AnimalLover
0

Jag gav henne 200 :/, men det e ett bra pris för att dom ska slippa dö. Nu e buren nästan helt klar :D, Den ska bara målas lite .

[jejjas]
0

#77 ja det är det allt, å är hon inte nöjd med det så kan man gämföra va det hadde kostat att avliva dom, tyckte det va bra gjort av dig att rädda dom,

AnimalLover
0

#78 precis! , Tack ska du ha :) , nu håller jag på att måla buren :D , å den håller på att måla mig ;P

AnimalLover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi , titta vilken söt bild jag tog på Mozart :D , Hehe han ligger i en mysrulle som har gått sönder där bak så att han kan sticka huvudet i hålet :P

Binajis
0

#59 Vill bara påpeka att det inte finns något naturligt med att slänga in ett levande djur i en bur där den inte har chans att komma undan. Dödsångest… Foten i munnen

emelie92
0

Så fina marsvinen är! :)
Men det är synd att det finns människor som föder upp marsvin och sedan bara tänker dumpa dem i skogen när de inte blir av med marsvinen. Då finns det absolut ingen mening med att föda upp djur, och sedan ta betalt för dem :O
Hon/hennes mamma borde få en utskällning för att hon är så ansvarslös! >:O

marsvin2008
0

#81 Nej det kan man tycka! Men om man matar ormen när den är hungrig så har jag själv upplevt och vill gärna fortsätta tro att musen/råttan inte hinner känna dödsångest för det går så fort. Jag hann iaf knappt släppa musen så var den ihjälkramad, de hann inte ens pipa. Men jag kanske hade en extra snabb orm vad vet jag.

Nog har jag sett slöa ormar som inte är på "hugget" där den levande födan kan få bo i ormboet i flera dagar utan att bli uppäten DET om nått kan skapa dödsångest till tusen, sånt är jag emot.

Hamzter95
0

#81 nej djuret har ingen chans att komma undan och så som du skrev stackare =(

USCH vad hemskt o hota med att mata de till ormen och släppa ut i skogen :O! Tur att du räddade de <3! Verkligen snällt
Men du borde inte betalat eller kanske en liten summa som 50:- som nån sa tidigare =) Lycka till med marsvinen och välkommen tillbaka förresten!

nich
0

välkommen tillbaka ..synd de där med marsvinen

AnimalLover
0

#84#85 tack :) , dom e såå söta så :D

nich
0

mm.d

CamillaS
0

Hörde precis av en vän att en råtta skulle bli orm mat, men istället så var det ormen som blev offer för råttan, ormen dog och råttan överlevde.
Så levande föda är nog inte alltid bäst som orm mat iaf!
Den råttan är nu iaf en sällskaps råtta då hon räddade den från att bli orm mat av någon annan hungrig orm.

emelie92
0

#88 - Om inte ormen är tillräckligt hungrig eller att råttan är för stor så händer det att råttan segrar över ormen. Det är enormt stressande för ormen att ha en råtta springandes hos sig, precis som det är stressande för råttan.

tantnett
0

#88 Whaoo. Vilken underbar solskensberättelse. Hoppas innerligt att den råttan hädanefter enbart får uppleva "gräddfilen".  Glad

Marsvin 4-ever Tungan ute.

AnimalLover
0

#88 ojj :O , Men iaf , snacka om charmiga marsvin!  Dom e ju hur lugna somhelst! Hade dom en stund i sängen med mig och dom sprang runt å utforska lite ,, dom kom oxå fram till mig självmant :D

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.