Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 2234 ggr
zuperzita
0

Förvaring av mat

Hejhej!

Nu vill jag faktiskt veta hur ni förvarar eran marsvinsmat? Lådor påsar askar burkar ja vad har ni maten i? Själv har jag i en glass låda jag tycker det är tråkigt jag vill veta vad ni har. Så låt diskussionen börja! Skrattande

Cavia
0

Jag har allt kraftfoder i stora plasttunnor med lock. Sen har jag en mindre hink som jag blandar i…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

zuperzita
0

#1 då lär du ha rätt många marsvin?

Cavia
0

Jag har haft uppfödning under flera år, och haft runt 40 -50 st…nu har jag bara 8 kvar…men det går åt mat ändå =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

zuperzita
0

det är ju klart dom måste ju också få mat för dagen :)

TRASAN
0

jag har tunnor sen blandar jag maten i en annan liten balja. :)

Abico
0

Torrfoderblandningen har jag i en glasburk från IKEA, har tänkt köpa en till för den jag har räcker inte riktigt till. Mat som inte används för stunden (brukar öpa på mig en del när jag ändå är i farten) ligger i sina förpackningar i lådor under sängen.

Hanna 

MikaTela
0

Just nu har jag det i återförslutningsbara Lottie-påsen.

Men ska uppgradera till att ha det i en stängd metalltunna från IKEA senare i sommar-höst.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

FeliciaS
0

Grönsakerna finns i kylskåpet ;P

Höet har jag i den här jättesmarta tunnan :) Kraftfodret har jag i den här lilla plastlådan - minsta storleken.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

emelie92
0

Havre m.m. ligger i plastpåsar under buren. Höet ligger under buren, "hölagret" finns i källaren, grönsakerna i kylen, frukten m.m. i köket!

Abico
0

Jag får väl infoga, grönsakerna har jag i en cykelkorg på sidan av marsvinsburen och höet förvaras i garaget men tas in på mitt rum i mindre portioner i den här tvättsäcken, mycket smidigt.

Hanna 

MikaTela
0

#10 - smart! Det lär jag nog ta efter!

Abico
0

#11 - Ja gör det! Supersmart att bara rulla ut till garaget när man behöver mer hö ^^ Det enda minuset är att hjulen skruvar av sig själva efter ett par hämtningar.. Men det går lätt att skruva dit igen *s*

Hanna 

Tindrar
0

Jag har torrfodret i en liten burk från granngården med lock, och tror den kostade 19 kr. Har höet i en grön mjukplast grej och höet ligger i lekstugan. Köper antagligen en ny höförvaringsgrej på ikea idag:)

tantnett
0

#10 Aha! Det var den som Tilda roffa åt sig ur?  Skrattande

Marsvin 4-ever Tungan ute.

queenlinnea
0

jag ska nog inskaffa dedära också tror jag, får ta en sväng till IKEA :)

deluxe
0

Våra äter bara hö och grönsaker, grönsakerna har vi i kylen och höet förvarar vi antingen i EKO-säckar - såna där stora papperssäckar - eller i blåa ikea-kassar. Om vi köper mycket åt gången så lägger vi i förrådet och tar ner lite i taget :)

MikaTela
0

Felicia och Abico som har höet i tvättkorgar - hur mycket hö får ni i dom?

Jag köper balar som väger ca 10 kg - alltså ca 1 svart sopsäck full mer eller mindre. Kan man få i det i dessa?

tjorve
0

#8 & #10

det är smart förvaring men det är ju som förfinade plastsäckar?

mitt hö luktar illa av att ligga i plastpåse..

hur funkar det?

Abico
0

#14 - Haha, japp ;) Nu står cykelkorgen på golvet framför Sunes bur, ingen optimal lösning det heller.

#17 - Jag har 10-11kg balar och nej, dom går inte ner i min tvättkorg.

Hanna 

Abico
0

#18 - Nej, inte plastsäckar. Min tvättkorg är betydligt luftigare. Sidorna är av någon sorts tyg och "locket" likaså, även om det sällan ligger på. Det blir aldrig tätt som i en plastsäck eftersom locket inte heller är tättslutande utan bara ligger över som "insynsskydd".

Hanna 

tjorve
0

#20 ska nog kanske ta och prova. smart rullvagn!

Abico
0

#21 - Supersmart är det :P

Hanna 

Tindrar
0

Var på ikea, och har ny samma som Felicia alltså dimpa och http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40065867 som kraftfodret ligger i:D

queenlinnea
0

jag ska nog hitta ngt bättre å ha hö't i. Jag har faktiskt inte tänkt på att det inte är speciellt bra å ha det i den plastpåsen som jag får det i när jag köper..

FeliciaS
0

#17 Jag får i en proppfull IKEA-kasse - alltså ett par kilo :) Får fylla på var 3-4:e vecka till 3-4 marsvin ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MikaTela
0

Suck jag som gärna hade fått tag på något som  rymde en hel hårdpressad bal som ryms i en sopsäck typ. :/

Min egna tvättkorg skulle funka, men känns inte så praktisk i utformningen.

Abico
0

#26 - Om du kommer på någon bra lösning så hojta! :) Det hade varit väldigt smidigt att få in hela balen på en gång.

Hanna 

lomsen
0

Jag har hö till alla i tvättkorgar av plast men med stora hål i, liksom nät av plast, runda, en rektangulär, utan lock och det funkar finfint, fast jag har ju inga djur i själva huset inne förstås.

Torrrfoder har jag i tunnor från öb tror jag det var, spec. fodertunnor, rusta har ibland också. Grönsaker o frukt i köket men skulle vilja ha såna där trådkorgar av metall så jag kan ha hängande i deras "rum" istället!

lomsen
0

alltså vi tar ju allt hö själva så det stora förrådet av hö är i höladan givetvis!Skrattande

MikaTela
0

#27 - lovar att hojta. Ska kolla direkt på IKEA hur stor min tvättkorg är i mått så man kan jämföra med den. :)

agnes_S
0

Här finns grönskaerna i kylskåpet och höet i höladan =) Har inget kraftfoder.