Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1323 ggr
itsBlue
0

Längd VS ålder

Något som ständigt far genom mitt huvud var dag är hur gamla mina marsvin kan vara! Dom kommer från en djuraffär och tyvärr är det inte så lätt att veta hur gamla dom är då.

Så jag tänkte, dom är hanar och dom flesta blir ju ungefär lika stora?
Det kanske finns någon kunnig där ute som vet hur gamla deras marsvinshanar va när dom va ca 15 cm långa?

Över ett år kan dom nog med säkerhet inte vara, så länge blir dom nog inte sittandes i en djuraffär.

Annars, finns det kanske andra kännetecken jag kan kika efter?
Dom har fortfarande inte särskilt stora.. pungar om man får säga så. haha

Abico
0

Haha, vilken lustig fråga ^^
*rotar fram ett måttband*

Grejen är ju att marsvin växer så otroligt olika. Har en liten marsvinshane här hemma, fyller två år i sommar och han väger mindre och är kortare än ena marsvinshonan som fyllde två år i februari. Men jag var tvungen att mäta ett par marsvin här hemma :P Och inte kan dina hanar vara gammla om dom är 15 cm. Min ena marsvinsunge, fyllde tre veckor i lördags, var ganska precis 15 cm men då sträckte hon lite på sig.

Hanna 

itsBlue
0

Tack för det svaret och gulligt att du tog dig orken att mäta! ^^
Alltså så växer dom relativt snabbt dom små rakarna.. Tanke på att din unge på tre veckor redan va ca 15 cm Glad

Sandra-B
0

Benji (född 1/1-09) mäter 21 cm.
Leo (född 19/5-04) mäter 24 cm.
Annie (född 29/10-08) mäter 20 cm.

Orkade inte mäte alla idag så jag tog bara tre:-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

Det går omöjligt att säga tyvärr. Men djuraffären borde verkligen ha födelsedatum på djuren… Du kan höra med dem? ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

itsBlue
0

Jag tänkte jag skulle höra med djuraffären, men nu va det så pass längesen så dom skulle nog inte komma ihåg varken mig eller marsvinen.. :/

Så få gå lite och antar efter vad andra sagt om deras marsvins längder :) men det går ju såklart inte att spika