Hur högt.... ?
Om man har ett marsvin och skulle vilja bygga en liten lekahage till det, hur höga måste kanterna på hagen vara då??
Bara så dom ej tar sig ur hagen. Hur hög är kanten på din bur? Hoppar dom ur den? Ta då det måttet.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

*putt*
Kanterna bör vara runt 20-25 cm i alla fall… :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vi har ett marsvin som kan hoppa iallafall 30 cm. Han hoppar över det fina gallret vi har skaffat för att de ska kunna vara ute! Måste tro han är en kanin 
** Korrektion - gallret är 20 cm inte 30…. men så högt kan de hoppa - om de vill
#4. Mina två marsvin har jag råkat lärt hoppa högt :P jag satte in en hyllplan i buren, som dom lätt hoppat upp då, så jag började höja den, nu är den väl ca 15 cm hög och dom hoppar lätt upp, hagen hoppar dom över och dom tycker om att hoppa efter godsaker i handen när man har dom lösa :P
#5 Haha… =) Mina hoppar upp på huset i buren, men inget annat. Huset är väl ca 1 dm.
Mvh Felicia
#6. Men de är ju också ganska högt för ett marsvin :D jag ska fixa ett sånt där hus som du har :P
#7 Hihi… =)
Mvh Felicia
#8. Håller på med ett sånt hus nu, men de blir inte lika fint som ditt x)
#9 Haha… :) Det blir det säkert.
Mvh Felicia
#10. Nää :P jag råkade glömma vinkelmått så allt blev inte 100% rakt :P
#11 Hihi =P
Mvh Felicia
#12. Har du en vägg i mitten av huset eller är HELA huset fritt? Jag måste ha en vägg mellan i mitten eftersom mina bråkas och puttas annars om huset >.<
#13 Svårt att förklara…. Jag har som ett hus i huset och gångar på sidorna som de kan gå ut/in i =P Så här ser det ut underifrån (bild)
Mvh Felicia
#14. Aha, så dom kan också ligga i gångarna (?) ^^
#15 Ja, exakt :)
Bilden är på Sera när hon är i skälva hushuset =P
Mvh Felicia
#16. Å gud va söt Sera är :D
#17 Mohahaha :D Ja, hon är en liten gosak =P
Mvh Felicia
#18. Ja, verkligen :D mitt hus kommer nog bli klart på tisdag :)