Bur storlek
Är en 100cm lång bur ok för två marvin eller ej…

Jaaa det tror jag ;> men du kan inte ha mer marsvin än 2.. finns ju 150 burar som ja kanske ska köpa då får dom mkt roligare å mkt mer plats :)

Det är okej, men det minsta jag tycker man bör ha till två marsvin. Ju större desto bättre, absolut! 120x60 jämfört med 100x50 är stor skillnad för marsvinen men inte för människor :)

Okej är det väl men jag tycker att det är lite trångt. 100x50 är absolut minimum för två marsvin enligt mig, det blir inte mycket plats över när man har satt in varsitt hus åt dom. Hellre 120x60 om ni ska köpa en gallerbur, men det allra bästa och roligaste är att bygga en egen! 
Har hela tiden varit inställt på 120 bur, men har en kompis som vill bli av med sin och den var tyvärr bara 100… hm, då blir det nog inte en 100 bur…
Har hela tiden varit inställt på 120 bur, men har en kompis som vill bli av med sin och den var tyvärr bara 100… hm, då blir det nog inte en 100 bur…
Håller med #3. Jag har en som är 120 cm lång och tycker det är lagom, skulle absolut inte vilja ha en mindre, snarare tvärtom.
Buren är superfin bara använd 1 år med kanin i.. så det är ju jättesynd att den var bara en meter lång..
Jaja vi får luska vidare ;)

#8 hm det var nog i största laget för oss ;) men det är ju bra att veta att det går att göra så ;)
Jag tycker 100 cm, är helt okey och får du den så varför inte, inge dåligt med den, du kan ju låta dom vara ofta på golvet ;)
#10 Tack…Det ingår ett plasthus också i buren.dvs ett plasttak med plastframsida och trappa upp till övervåningen, kan ett marsvin klättra på en trappa upp till taket ? Och det går bra att använda plasthus till marsvin ?
#11 ja du kan använda huset, marsvinet kan nog gå i trappan om dom vill men troligen kommer dom hoppa upp på huset då det är nog mycket lättare, marsvin är duktigare hoppare än man tror ;)
#aha… då vet jag det, den var relativt hög.. ungefär som kanten av buren, men nu när du säger det har jag sett annonser på blocket med hylla precis på samma höjd…så det stämmer nog att de kan hoppa så högt ;) trots att jag inte ens tänkte tanken att de kanske kunde göra det.. 
#13 jag trodde inte heller som hoppa så bra men min ena hoppar lätt 25 cm högt upp :D