Böcker om marsvin
Har försökt finna infon via sök på sajten, men har inte lyckats hitta .. men några tips på några bra böcker om marsvin som man kan köpa in…

Många böcker om marsvin är generellt sett ganska gamla och i många fall förlegade. Många är och översatta vilka hänvisar till andra länders lagar och generella uppfattningar.
Den enda jag hört ska vara bra är "Mitt husdjur marsvinet" av Mia Winge (hon driver även Marsvinshjälpen).
Envishet och drömmar

Jag har inte funnit några riktigt bra ´djuplodade' böcker på svenska men Mitt Husdjur - MARSVINET av Mia Winge är lätt att ta till sig. Libra Artica förlag om jag minns rätt. Se mer på Marsvinshjälpen.

Två själar - samma tanke
"Mitt husdjur marsvinet" som nämnts är den bästa svenska marsvinsboken jag hittat. Orkar man ta sig igenom den tycker jag att "Guinea Pig lopaedia - A complete Guide to Guinea Pig Care" är bra också, förvisso på engelska.
Hanna
Det finns en recension av en marsvinsbok här på sajten ;) Piggy Potions heter den, handlar om sjukdomar och hur man kan bota dem. En superbra bok som jag verkligen är grymt nöjd med! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tack alla för era tips… ska ta och investera i en bok..

#4 #5 Jag fann dessa böcker på www.bocus.com. Nu skall det bli spännande att se hur långt min dåliga engelska räcker…
Igår beställde jag mitt husdjur Marsinet och även Piggy Potions från akademibokhandeln.. så det ska bli kul..
#7 Det du inte kan kan man slå upp, och det är ju bra att träna engelska… det kommer nog gå bra !!
#7 du får nog säga titlarna, för de kom inte med , eller kopiera texten till inlägget direkt är nog bäst ;)

Är det nån som har läst dom andra böckerna av Peter Gurney? Kanske nån som känner till boken Last of their kind och vet vad den handlar om?
Tänkte att jag skulle beställa hem några men vet inte riktigt vilka jag ska välja mer än Piggy Potions.

#9 Jag syftade på de två engelska böcker Piggy Potions och Guinea Pig lopaedia. Bokus stavas med K om någon nu fastnade på det.
#11 Hehe, sorry, misstolkade dig, du syftade ju på böckerna i inläggen ovanför
Men Guninea Pig Lopedia A complete Guide to Guinea Pig Care" var väl den boken som Abico tipsade om… den skulle vara väldigt bra tydligen..

# 10. Jag har boken Whats my Guinea Pig av Peter Gurney. Den är väl okej men inte fantastisk. Har lite svårt att komma ihåg, har den inte hemma utan hos min pappa. Brukar tänka att jag ska ta med den hit men glömmer jämt bort det. jag köpte boken på bokrean för 5+ år sedan.
Envishet och drömmar

#13 Visst är det den som handlar om olika raser och sådär? 
The world of cavies som hittas en bit ner på den här sidan är ganska trevlig också.