Bebisar födda NU =)
För bara nån halvtimme sen födde min lilla tjej 3 jättefina ungar, två honor och en hane! Honorna är störst och har samma färger som mamma och hanen är minst och kolsvart. Är jätteglad att allt gick bra och att ungarna verkar klara sig, de springer redan omkring och undersöker buren! Nu måste jag skynda mig att köpa större bur, har plötsligt 6 marsvin =)
Bilder på småttingarna kommer!

Grattis, visst är det undbart med de små minisvinen!!
Jaa de är helt grymt söta! Detta är min allra första kull också, oplanerad men verkligen inte ovälkommen =)

Pnutt va söta!

grattis…söta…jättekul med bilder…grattis!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Tack tack =)
Lilltjejen kommer förmodligen att få heta Hoppsan, bestämde sambon nyss 
Vad kul! Jättesöta ungar :) Grattis!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Alldeles underbara :)
Ååh, vad mycket bebisar det är överallt just nu, känns det som :P Jättesöta!
Åh, så söta :)
Grattis!
Hanna
Grattis! Vilka sötisar! :)
Så kul! Grattisgrattis! =) Vilka små underverk.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Stort grattis! Gudomliga ju!
och superbra namn
Längtar så till mina föds,vilket är närsomhelst nu
Grattis! Dom är ju så söööta:)
Oh så söta ungarna är!
Vad fina, och söta :)
Vi har vägt dem nu ikväll och den lille, hanen, väger bara 55 g. Han är jätteliten. Tror ni vi måste stödmata honom? Hans systrar är större och piggare och tar för sig vid diandet, han blir lite undanskuffad…
#20 Jag hade en hane med en födelsevikt på 58 gram. Han var väldigt liten som vuxen med, men överlevde gjorde han ju ^^ Så länge han äter som de andra och ökar i vikt tycker inte jag att du behöver stödmata honom. Men blir han undanstött så verkar det som en bra idé, ja..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Det finns väl någon riktlinje som säger att det bör gå upp ca 5 gram om dagen. Gör de inte det är det dags att stödmata, eller har jag fel?!

Väldigt fina ungar. :)
han har inte gått upp något än iaf, så har börjat stödmata honom lite. Är orolig för den lille stackarn. Systrarna är iaf pigga och skuttar omkring, medan han liksom kravlar lite efter…

Det brukar ta en-två dagar innan mjölkproduktionen kommer igång. Även människobebisar går ner i vikt de första dygnen innan de lär sig äta.
Jag hade en hane med födelsevikt på 50 gram (med fyra syskon), han blev jättestor somk vuxen.
Om du ska stödmata eller inte kan inte jag svara på.
Envishet och drömmar

åååh så söta! Gud vad jag blir avundsjuk nu! Jag vill också ha marsvinsbebbar ;D
aww så söta!

Var söta de är.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Nu har minstingen börjat gå upp i vikt, skönt =) Men det ser ut som att Myran egentligen är en Morgan..hmmm…
Så söta små liv, hur ser man föresten skillnad på hona & han marsvin ? Kan ju vara bra att veta då så att man inte får med sig fel kön hem 
hona ser ut som ett Y
hane som i
Tack för infon.. :)
Åh gud så söta! :D
Det är virvel va ? :D
du skrev att du skulle behålla en , ska de andra säljas då ?
:)
Mvh, Lisa
Det är blandning mellan peruan och blandras, så ja man kanske kan kalla dem virvel, vet faktiskt inte , men de har virvlar =)
Behåller flickan och säljer de två grabbarna. Intresserad?

Vilka söta!!!!:D
Japp :)
Intresserad av den svarta hannen :)
hur mycket tar du för dom och vart finns du ?
Tänkte 150 kr/st. Vi bor i Sthlm.