Gallerhage
Vilka har en hage, där "väggarna" är gjorda av galler, till sina marsvin? Jag letar desperat efter en sådan hage! Var har du köpt din och för hur mycket? Hur stor är det? Skicka gärna med bilder :)
Ifall man skulle skicka en sådan via post, vet någon hur mycket det skulle kosta?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

jag köpte min på djuraffären här. Den var ganska dyr. ¨Tror den är billigare i Sverige. Den är ca 20 cm hög, flerfärgad. 6 gallerellement - ca 30 cm (har inte mätt). Tillverkare är Pet products och jag tycker din lokala djuraffär borde kunna beställa hem den. Här är en bild på min kartong.
Det är en sån här jag antar att du vill ha Lycka till i jakten
Jag letar också efter en sån, va på djurmagasinet i Östersund idag, Där hade dom en liknande, men den va jättedyr över 500 kr
å det tyckte jag va föör mycket.
#1 Ja, det är en sådan som du har som jag letar efter… En sådan eller liknande liksom =P
#2 Oj! Det var dyrt! Jag som hade tänkt att åka till DjurMagazinet som ligger 45 min härifrån bara för att köpa en sådan - men då är det nog ingen idé!
Mvh Felicia

jag har satt ihop kompost grindar till mina marsvin.. ska ta en bild och visa hur vi gjort, fyra galler för dryga hundra lappen… sen har jag ett grovmaskigt nät som tak… återkommer med bild

bild 3,,, denna hage är praktisk då den går att fälla ihop och ställa undan…
hagen blir 1 meter i frykant och är ganska hög… kan vara lite knippligt att sätta ihop den men den funkar när man väl satt ihop den…
hoppas ni ser på ett ungerfär på bilderna vad jag menar :-)
Billig hage, fyra kompostgrindar kostar drygt hundralappen och dom finns lite överallt,, granngården,, obs stormarknad m.m. + att om man vill ha en STOR hage kan man köpa 2,,, då blir det 8 sidor som man sätter ihop.. så hagen kan växa hur mycket som helst..bara man har plats för den…
obs.. om ni har den ute sommartid,, ta tält pinnar och tryck fast den med nertill om ni är rädd att den ska tippa
Jag har köpt en sån hage i zooaffär men har för mig den var dyr. Har den dock inte till marsvinen då jag tycker det blir för litet. Tänkte ha den till mina möss o gerbiler men det funkar inte för de klättrar/hoppar över de busungarna! Men till marsvin funkar det ju bra!
Bortsett från att det är dyrt så är det smidigt just för att det inte tar nån plats när man ställer undan det. Men det finns säkert andra, billigare, alternativ som funkar lika bra. Står ju lite om sånt i de andra inläggen.
När mina marsvin är lösa får de va i hela rummet så därför har jag inte letat efter nåt galler till dom.
Jag har varit och köpt kompostgaller idag
Tänkte dela den på höjden så den inte blir så hög. Vips så har jag åtta delar istället och kan göra hagen jättestor.
#9. Det var ju smart! :D Ska nog testa jag med om jag får göra så med våra två galler :)
Men oftast när mina tjejer är ute så får dom vara i hela rummet, det är bara när jag har bråttom att ha in dom eller inte orkar dammsuga/moppa som jag har dom i hage :)
#9 Smart! Men hur delar du de?
#10 Hur lång är omkretsen på din hage?
Mina marsvin (hm… Sera springer efter Calypso) kryper in under hyllorna i mitt rum och Sera är inte rumsren så hon kissar och bajsar överallt. Därför letar jag efter ett galler. Fast självklart vill jag att det ska vara stooort (absolut större än buren!) - runt 120*120 cm.
Mvh Felicia
#11. Mitt är väl ungefär 1 eller 1 ½ m i omkrets ;)
#9 Jag har inte delat på den ännu, men när jag gjort det å satt ihop den så ska jag sätta in en bild här.
Jag tänkte använda en järnsåg och tång till att dela den med

#14 Vad fin hagen blev :)

#14 smart och det blev en superfin hage… får nog ta och göra om min jag med… :-) åt andra sidan behöver jag nog ha den så hög för att kunna ha plastnätet som tak,,har ju två katter som är sugen på mina grisar,,,
Och så billigt det blev helt plötsligt.. behöver inte kosta över 500:- spänn för att få till en bra hage…
#14 Jättefin! Har du delat de på mitten - alltså köpte du 3 st delar? Göllit marsvin på bilden också :)
Mvh Felicia
#18 Det var ju inte alls så dyrt =) Bara det inte är för krångligt att såga av…? ;)
Mvh Felicia
Något strular här på forumet så jag skatt testa med att låsa dessa ämnen som "bråkar" och se om det försvinner.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4