Djurmagasinet
Har ni köpt burar eller andra saker till era djur & Marsvin på djurmagasinet? Hur mycket kostade dom? har ni bilder som ni kan visa? Skulle vara roligt att se! Själv har man köpt andra saker på djurmagasinet som leksaker, djurmat, djurgodis.
Jag har tyvärr aldrig varit där. Säljer de enbart tillbehör eller levande djur också?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag tror dom säljer levande djur oxå.. Sen säljer dom nästan allt möjligt där!
Jag köpte vår bur( en sån som sidorna sätts ihop med ett plast hörn, öppning både uppe och på sidan. där en 120x59 för 599:- sen även matskål, vattenflaska & toa-lätt (erbjudande till och med 3 maj)

Jag har köpt min 120*60 cm bur (599:-) där :) och två av mina marsvin (hona kostar 250:-, hane kostar 150:-)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
#4 Stor prisskillnad på könen! :O

#5 Japp, det kostade i alla fall så när jag var där.. Nu kanske dom har ändrat.
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Jag har aldrig handlat på Djurmagasinet, har inte den affären i närheten och försöker förövrigt i mesta möjliga mån undvika att handla i djuraffärer som säljer djur.
Hanna

#7 köpa djur från djuraffär kommer jag inte göra om, efter att ha läst lite så har jag förstått att det är bättre att köpa från uppfödare :)
/ Stephanie-D

#4 På djurmagazinet i Luleå har jag hört att dom tar 350:- för marsvin, vet inte om det var för lika för både hona och hane, men det skiljer säkert mellan olika djurmagazinetaffärer.
Jag har köpt burar till kanonpris där, i höstas på kampanj och medlemspris 120x60 cm burar för 299:-. Nån månad senare hade dom 100x50 cm burar för 199:-. Annars brukar jag bara köpa begagnade burar men det här var ju lika billigt eller nästan billigare än begagnat.
#8 - Vad bra :)
Problemet är att det finns för lite information ute om fördelarna med uppfödare samt om djuraffärers oftast väldigt dåliga djurhantering och kunskap. Det är ju långt ifrån alla som sätter sig vid en dator och börjar söka på marsvin och uppfödare när dom ska köpa marsvin till sina barn eller liknande.
Mina första marsvin kom från djuraffär, det fanns liksom inget annat att välja på tyckte min mamma och pappa. Förvisso används väl datorn ännu mer idag är för 10 år sedan men än idag kan det vara svårt att hitta något annat alternativ om man inte vet vad man ska leta efter. I vart fall hann vi på bara några år ha 6-7 marsvin, somliga hann knappt hit innan dom plötsligt dog. En hona kom hit dräktig utan vår vetskap, en hona visade sig vara svårt ohyreangripen och en annan hona drog hit Ringorm. Aldrig mer att jag stödjer någon djuraffärs djurhantering medvetet sålänge den inte är bra, då ska den självklart uppmärksammas och berömmas.
Hanna

Är inte djurmagasinet en "förening" som olika djuraffärer går med i?
För övrigt så har jag inte hört talas om det för en i lördags då jag var i Varberg. Men det kan ju bero på att det inte finns i Göteborg.
#7 samma här, vill också undvika levande djur butiker.
Tyvärr har de affärer jag besökt ur kedjan ofta haft skadade djur i burarna, något jag anser en aning suspekt.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
#12 - Usch :( Kan du inte ringa till kommunens djurskydd (något sådant heter det väl ;)) eller något? Så att dom får kolla upp det.
Hanna
Kan ni skicka en bild på burarna?

#11 Djurmagazinet är en butikskedja, dom ger ut reklamblad med erbjudanden med jämna mellanrum och man kan vara klubbmedlem där. Dom har även en hemsida.
Här i Luleå har vi en stor Djurmagazinetaffär, som ett stort varuhus där finns det massor med djurtillbehör, till hund, katt och smådjur, mat, burar mm. Dom säljer även akvariefiskar och marsvin och kaniner, har även sett några degusar där ibland. Dom har säkert andra smådjur också, ex hamster, råttor.
#13 Jag har varit i kontakt med dem tidigare, men skadade djur (såriga) anses vara sådant som åtgärdas, och som kan uppkomma när flera djur går tillsammans…vilket det i och för sig kan
Det som däremot har förvånat mig är varför inte personalen märker/håller sådan koll på djuren att kunderna ska behöva upptäcka sådana saker. Kanske går under ämnet som någon tidigare skrev; om den okunskap djurbutiker ofta har om sina arter. Då bl.a. kaniner hålls tillsammans med marsvin o.s.v.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
#16 - Okej :/
Hanna
#14 min bur finns i mitt album…