Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 694 ggr
Aristarcos
0

Dricker mindre ur flaskan...

Men jag har även gett dem gurka & färskt gräs en del, men att det minskar vatten behovet så det knapps märks på vatten flaskan är det rimligt.. I och för sig får de ju också vanliga grönsaker också.. men ibland har de tillsammans druckit ca upp emot 50 ml, och igår och idag, hade det knappt minskat.. men äter gör de .. då är allt ok ?

marsvin2008
0

Mina två killar dricker 1 femtedek av sin 500ml flaska per dag.

Mina fyra tjejer dricker med än en 500ml flaska per dag.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Abico
0

Det varierar en hel del från marsvin till marsvin hur mycket dom dricker. Men får dom mycket grönt så får dom förmodligen i sig den vätskan som behövs genom det. Så länge dom i övrigt mår bra skulle jag inte oroa mig.

Hanna 

Aristarcos
0

#1 ok då vet jag, är dina vuxna djur?

#2 Jag hoppades på något sånt … de har popcorn skuttat även i kväll…så jag hoppas att allt är bra ;) men jag var tvungen att fråga…så jag inte missar något väsentligt..

FeliciaS
0

Om de fått mycket vattenrika grönsaker dricker de ju inte lika mycket. Så länge de är pigga och äter behöver du inte vara orolig. Jag håller inte någon koll på mina grisars vattendrickande precis, utan byter bara vatten varje dag. Är de slöa och huden inte är elastisk kan det mycket väl vara vattenbrist.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tantnett
0

Troligtvis är allt ok med dina marsvin. Nu när dom ju får mycket grönt samt grönsaker så kräver dom ju mindre vatten.

Fast själv litar jag inte ett smack på dessa nippelflaskor, så jag har även för säkerhets skull stadiga vattenkoppar i burarna.

Marsvin 4-ever Tungan ute.