Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 925 ggr
patricia76
0

Hej

Jag har precis fått hem ett marsvin och Jag lät de andra få träffa henne, innan det hade jag badat de 2 jag har innan och gjort rent buren osv.

Men nu i kväll när jag tar upp den lilla så är bakdelen svullen och hon har en vit stor klump som inte gick att tvätta bort. klumpen sitter nästan vid pullan.

Jag är jätte nervös för henne……..

de jag har är honor.

Det såg nämligen ut som sperma.

Abico
0

Jag tänkte just säga det också, det låter ju som om hon haft hansällskap :/

Är du säker på att dina tidigare marsvin är honor?
Eller kan hon ha haft klumpen där då hon kom? Fast om hon blev svullen just nu så låter det ju som om något hänt sedan hon kom till dig.

Hanna 

patricia76
0

hon verkar ha kväljningar!!

jag ser inte pullan på henne.

finns det bilder på sjukdomar någonstans

Abico
0

#2 - Kväljningar?
Titta på humlansmarsvin.se, där finns en del sjukdomsbilder.
Jag tror att du snarare behöver bilder på de olika könen för att jämföra med Obestämd För det låter verkligen som en spermaklump du hittat på henne. Kika på den här sidan: http://www.cavyspirit.com/sexing.htm

Hanna 

patricia76
0

Kan hon var förstoppad??

tänkte på svullnaden.

sedan har jag kollat de andra honorna och jag kan inte få fram någon snopp på dom.

Men jag har hittat denna vita/gula hårda sörja p¨å alla 3.

Men den lilla är värst.

Elsa hade också baktill men hon är långhårig så det satt fast i pälsen.

Matilda hade på sin fram tass och jag fick KLIPPA bort det.

Hårt som bara den var det.

Om jag skulle ha missat att den ena var en hane skulle inte det ha blivit bäbisar sedan länge då jag har haft dessa två sedan i ca 0ktober!!

Kram patricia

FeliciaS
0

Konstigt… Jag tycker du ska ta en bild och visa, det är enklast så ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Separera den nya från dem genast! Det är en hane om det är han i bilden i din andra tråd!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

petronellaa
0

Hänt så för mig med, När min hona var med en hane men "klumpen" kom i spånet och var alldeles vitt. Kaj började slicka på de O.o Men kaj äter allt som finns han -.- xD