Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 792 ggr
Chippers
0

Ny bur.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick tre av mina marsvin en ny bur. Buren underst. Den är 140*70 och de över är 120*50. De bodde i en sån innan. Men nu bor det två par, kastrerad hane+hona i en varsin 120 bur. Vill också tipsa om korgarna ni ser på bilden, mkt uppskattade som sovplats :)

Chippers
0

Humlan, en av tjejerna som fick flytta in i den nya buren. Visst ser hon dräktig ut, eller är det bara jag? Hennes mage är stor och spänd. Hmm. Obestämd tog emot henne för ca 1-2 månader sen då hennes kompis hade dött. Funkar jättebra ihop med de andra två.

Chippers
0

Holly :-)

Chippers
0

Rubina, mamma till Holly

Chippers
0

Titta Hollys teckning där bak, rätt sött :-)

FrippeKurre
0

Fina bilder!

#1 Jag tycker absolut hon ser dräktig ut! Inte för att jag är någon expert, men…

#0 Vart hittade du de där korgarna?

Abico
0

Trevligt med ny bur :)
Vad är det för korgar och hur har du fått fast dom?

Honan i #1 tycker jag ser mycket dräktig ut, en tjockig mage brukar inte se ut så, och om du fick henne för 2 månader sedan och hon var helt nyparad då så är det ju dags snart. Håll noga koll på henne.

Hanna 

Chippers
0

#5 #6

Tack! =)

Såna korgar finns lite överallt, kan tänka mig typ ÖB, Ikea kanske… jag köpte dom i vårt centrum i en billig affär där allt möjligt finns. Kostar 10:- styck och finns i olika färger. Perfekt storlek till marsvin! Sätter fast dom med buntband.

Ja, eller hur?! Men det lät på ägarna som att marsvinet (hennes fd. kompis) dött för ett tag sen… då måste hon bott ihop med en hane. Iofs är hennes spenor stora, som om hon haft kullar innan. Jo, får hålla lite koll på henne. Glad Känner inga fosterrörelser dock.. även om jag inte haft henne uppe så mkt på sistone, pga att jag vart orolig för om hon är dräktig eller inte.

Abico
0

#7 - Okej :) Jag ska fundera över hur man kan sätta fast dom i en bokhyllebur eller liknande, tack för tipset!

Prova och se om du kan hitta fogarna, då kan du ju få ett hum om hur långt hon har kvar.

Hanna 

FeliciaS
0

Härligt med mer plats ;)

Jag tycker också hon ser väldigt rund och spänd ut om magen. Känner du inga sparkar? Det tycker jag att du borde göra i så fall. Annars kan hennes mage vara uppblåst också, något knas med den kanske. Hrm, hoppas allt blir bra med henne.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus