Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 6909 ggr
Svea-
0

CH-teddy?!

Bilder på CH-teddy nån som har det?Å vad är det för ras?Ursprung osv,berätta det ni vet å kan!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

emelie92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

CH-teddy är som en långhårigteddy, jättesöta och fina! Har själv ett marsvin av denna ras :) FeliciaS här på iFokus har många bilder (tror jag) på sin CH-teddy Hera i sitt fotoalbum. Det står en del omCH-teddy på svenskamarsvinsföreningens hemsida. Dessutom så finns bl.a. 2 uppfödare som föder upp denna ras, Halloweens och Torpstigens.

Om du använder sökfunktionen så kommer du troligtvis hitta liknande trådar om just CH-teddy.

Har inga nya helkroppsbilder/profil på min CH-teddy, men jag tar med ett foto där du åtminstonde kan se huvudet och en del av kroppen. CH-teddyn är den långhåriga utav dem.

Svea-
0

åååhhh..jätte-tack för snabbt å jättebra svar..kram

Sandra-B
0

Vilken sötis:-)

Polka Pig's föder också upp CH-teddy:-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Svea-
0

hittat ang rasen å ena uppfödarens hemsida..kul å kika å läsa,,hittar ej Torpstigens…?? nån som har en länk?

Sabettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ch-teddy är så söta.Har några stycken här.

Sätter in kort på Zodina så ser du hela kroppen.

Hon ska ha sin första kull nästa vecka.Väntar otåligt.

Liza

emelie92
0
emelie92
0
Svea-
0

tack alla goa marsvin människor,,för alla snabba å trevliga bra svar…här ska surfas å läsa på ang denna sagoväsen till marsvinsras… tack å kram på er..

haaanna
0

Ååå älska CH-teddy vill så gärna ha ;D Du kan ju bara söka på google på bilder så får du fram bilder! :)

FeliciaS
0

Jag har en Schweizer-Teddy (förkortning; CH-teddy) som heter Halloweens Cherchez, kallas Hera. Hon är 9,5 mån och har färgen goldenagouti/golden/white. Mitt lilla charmtroll ^^

CH-teddysar är inte en godkänd ras ännu tyvärr, utan ställs som Guidestandard. Mitt lilla troll har ställts ett par gånger och faktiskt blivit Bästa Guide två gånger. Dessutom har hon gjort mycket bra ifrån sig i Pet. Jag tycker verkligen att det ska ställas mer CH-teddy så att folk får upp ögonen för dem, för till nästa år tycker jag verkligen att det ska bli en godkänd ras! ;)

Här en bild på Hera 3 månader gammal.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Så här ser hon ut nu, med sin ca 1 dm långa päls ^^

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Från sidan :)

Mvh Felicia

Svea-
0

ojojoj.. vilken ubersötis…fina bilder…japp ställ mera så blir ch-teddys flera..

vill ha en sån här ch-teddy,,,jjajaja…

tack för alla svar å fina bilder!!

FeliciaS
0

#13 Tack ;) Japp, fram med dem så de kan ställas "på riktigt" ^^'

De är ofta väldigt lugna och lite försiktiga i temperamentet, men min Hera vill inte riktigt stämma överens med det. Lite halvgalen är hon - men helt underbar :P

Mvh Felicia

Svea-
0

…,, temprament e viktigt oxå.. dom kanju vara spralliga och goa å glada.. men underbara på alla sätt å vis ändå.Här hemma har vi olika raser å visst kan man säga att vissa är lugnare å lättare,men oftast tycker jag det går å få alla tama å goa om man resperterar dom och ger dom,tidmutrynne att lära sig lita på sin matte/husse/famij.Här hemma är våran lunkahane Sam den som är absolut lugnast,han e så lung så han blir tråkig,,,hahahah,,,men på ett bra sätt,,,

tack igen för svar å bilderna..