Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 2268 ggr
[jejjas]
0

Dalmantiner eller ej?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter  här och ska regga ungarna nu men har fastnat litte, Funderar på om Luella kan vara dalmantiner är ju inte så bra på detta. Om hon är det hur skriver jag då i paprena?

Sandra-B
0

Om hon är det kan jag inte svara på (helt kass på färher påp skinny) men om du misstänker attt hon är det så regga henne som det så att inte du eller någon annan (om du skulle sälja henne) parar henne med en dalmatiner eller roan.

I rade för färg skriver du vilka färger hon är precis som vanligt och skriver dalmatiner sist på raden.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[jejjas]
0

Okej För båda föräldrarna har dalmantiner bakom sig så möjligheten fins ju. Fläckarna på henne har lixom sjunkit in ivarandra gentimot hur dom va när hon föddes. Hos ska sparas Glad, så det blir ingen dalmantiner på henne när åldern är inne.

Tack för svaret Skrattande

vanerlands
0

Är någon av föräldrarna dalmatiner? De kan inte "bära" på dalmatineranlaget utan antingen är de det eller inte. Sen är ju svårigheten att föräldrarna kan vara reggade som icke-dalmatiner fast ändå vara det, dolt.

Enligt bilden är det svårt att säga, men ja kanske (beroende då på om nån förälder är dalmatiner). Hur ser hon ut på magen?

[jejjas]
0

nej ingen av dom är det vad det står i paprena, Hon har en fläck på magen. ska försöka ta kort på ena sidan hon har, Där är det väldigt prikigt Gladföärsökte nu men aterierna tog slut.

[jejjas]
0

Här är en bild på ena sidan av henne så såg hon ut över hella kroppen tidigare i veckan. men jag mitt nöt fota inte dåSkrikandes

Creation
0

Om ingen av föräldrarna är dalmatiner kan inte avkomman vara det. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

Fast, förresten.. vilka färger var föräldrarna nu igen? Mamman var vit, va? Isf finns det risk för att hon är "dold" dalmatin.Om hon har en dalmatiner förälder, vill säga. Vit teckning på vitt marsvin syns ju inte ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

deluxe
0

#7 Det står i #2 att båda föräldrarna har dalmatiner bakom sig. Glad

idipidi
0

Visst är mamman vit? Är någon av hennes föräldrar dalmatiner?

[jejjas]
0

Ja  mamma Lollo är PE vit, Ingen av hennes föräldrar är dalmantiner och inte pappa:ans helle. Jag vet ju inte hur gener som ligger längre bak kan på värka ungarna. men båda föräldrarna har dalmantiner i ledet efter där föräldrarna till Lollo och Nisse. Vet inte om detta va så begripligt nu Obestämd

idipidi
0

Såhär är det. Ena föräldern måste vara dalmtiner för att en unge ska kunna bli det. Men, på en pe white eller himalaya så syns inte dalmatinerteckningen, så man kan inte veta säkert om de är dalmatiner eller inte.

Enda chansen att det ska kunna bli en dalmatinerunge är om Lollo är dold dalmatiner. Men det kan hon bara vara om en av hennes föräldrar är dalmatiner eller vit med dold dalmtinerteckning. :) Har Lollo någon vit förälder då? Och i så fall - har den en dalmatinerförälder?

Vad som ligger bakom Nisse spelar ingen som helst roll, så länge han inte är dalmatiner själv.

Egentligen är det så himla dumt att man har blandat anlagen såhär så att man inte vet vad man har. Just pew/himalaya och dalmatiner borde man verkligen försöka hålla från varndra tycker jag.

[jejjas]
0

Okej

Lollos pappa är Bl/wh/cream och mamma är bl/cream. så inga av hennes föräldrar är vita. men ser att det står i Lollos paper att hon är pe vit himalaya men det kanske inte spelar så stor rol?

Har nu gått igenom Lollo och hittade 3 svarta strån på henne under hakan inte alls lätta å hitta då dom va precis där halsen å hakan möts kanse inte spelar nogon rol det heller?  jag är helt kas på färger å allt sådant Skäms

idipidi
0

Nej, men då kan det inte vara dalamtiner. Om det nu står rätt föräldrar, men det får vi väl hoppas. :) Svarta strån under hakan låter konstigt… Men det ska inte ha något med dalmatiner att göra i alla fall.

Pe white himalya finns det inget som heter utan det låter som att man inte var säker på att hon var pe white eller himalaya och därför skrev så.

[jejjas]
0

Okej ja det får vi hoppas att det är . Då är hon altså bara Pe White, För varesig öron eller tassar har blivit mörkare heller  under den tid vi har ägt henne. Men då kan jag regga Luella utan att skriva dit dalmantiner då. Tycker för övrigt att det är konstigt att de inte blev några pe ungar i kullen.

Lägger upp en bild på Luellas broder som jag är tveksam på färgen på Enligt en upp födare jag pratat med är han Cramagoti/cream

[jejjas]
0

Magen

[jejjas]
0

Upp från. Tycker han liknar våran gulliver som är cinamonauguti

idipidi
0

Några pe white kunde det inte bli kullen med de föräldrarna. Så det var inte konstigt. :)

Ungen du visar nu är absolut inte creamagouti! Men det finns det några andra tänkbara färger som är jättesvåra (i princip omöjliga, med den blandade stammen!) att skilja åt. Hur ljusa är ögonen? Det syns inte på bilderna.

godisgrisen
0

Den där lilla otroligt söta parveln är inte creamagouti/cream. Det ser mer ut som cinnamonagouti eller någon zobelagouti, gissar på zobel om det ljusa fältet är vitt det borde väl kunna bli det med pe white mamma.

Här är en bild på Impedimenta som är creamagouti/cream.

[jejjas]
0

Okej *L*

Hans ögon är rubin

idipidi
0

Jo, men frågan är lite hur ljusa rubinögon?

Har du fått någon ordning på de andra färgerna i kullen?

[jejjas]
0

Ljus rubin ja alla utom en skunny *L* å dena lakland

Skinny hanen ny född massa hår :-)

[jejjas]
0

..

[jejjas]
0

ca 10 dagar

[jejjas]
0

Lakeland honan ca 10 dagar hennes ögon är röda och skinny hanen ljus rubin

idipidi
0

Ok, för saken är väl den att om du fått säkra färgbestämningar på några av ungarna så borde det inte vara så svårt att lista ut resten.

Men utan att ha hela stammen och lite tydligare bilder så vågar i varje fall inte jag säga så säkert. Det här är ju färger som ändras mycket de första veckorna också. Beroende på om ögonen mörknar o.s.v. så kan det vara olika färger.

[jejjas]
0

Två av ungarna fick jag hjälp med att dom va choklad påpappan är fel reggad han är saffronagouti. ingen av ungarna har ändrat färgpå ögonen inte mörk at alls.Detta va svaret jag fick

Unge 1, den nakne skinny: Svårt att se utan öppna ögon o utan päls, men jag gissar choklad <-- det är skinny honan här uppe

Unge 2, lakeland, jag gissar nästan på creamagouti/cream (Creamagouti är choklad botten med cream i topparna) Ev cinnamonagouti, men då kan den inte ha creamfläckar med.

Unge 3, lurvig skinny, chocolade/white

Unge 4, lakeland, chocolate/white

Unge 5, skinny, creamagouti (ev cinnamonagouti)

Unge 6, lakland, chocolate/white

idipidi
0

Pappan är inte saffronagouti, för i så fall är han inte pappa till ungarna. ;) Då skulle det inte blivit vittickade ungar… Varför skulle han vara det?

Måste säga att jag inte riktigt är överrens med dina färgbestämningar. Men som jag sa ovan, jag tycker inte att det går att säga säkert vad de hr för färge rutan att ha hela stammen, bättre bilder och dessutom låta dem bli några veckor gamla.

[jejjas]
0

okej då är det nog fel *L* färg förslagena kommer från Oop´s. Pappa har ialla fall rubin ögon och reggad som Buff/white. Gud siken gröt det blev av det hella nu Förvånad.

Hur lång tid brukar det ta att få tillbaka regg paprena om man ber att få dom på mejlen?

Pappan på bild

idipidi
0

Aha, nej buff/white är han förstås inte. Däremot creamagouti/white. Håller med om att han ser mörk ut och alltså liknar saffronagouti. Men ungarna avslöjar honom. :)

[jejjas]
0

okej *L*

Ska ta kort på alla ungarna nu Dom är 2 veckor i mor *L* Vill gärna få i väg paprena på dom så jag hinner anmäla till SM då alla ska med :-)

[jejjas]
0

Lakeland hanen   är bilden från i dag och skinny honan i går kväll.  Här kommer pårästen av gänget

[jejjas]
0

Gucci

[jejjas]
0

Versatce

[jejjas]
0

Lakoste( Lasse)  vill bara ha nappen :-)  där av inga så bra bilder

[jejjas]
0

Lasse

FeliciaS
0

Färger i allmänhet är knepigt, och på Skinny är det jättekrångligt tycker jag ;) Så den saken överlämnar jag till någon annan. Men bebisarna är helt bedårande söta ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[jejjas]
0

Ja dom är ju det *L* visst är dom är dö kär i alla *L* i dags läget kan jag inte göra mig av med någon alls Flört

idipidi
0

Och jag är ledsen, men dessa bilder funkar inte att färgbestämma efter. Det syns t.ex. inte vad de har för ögonfärg och det är jätteviktigt.

[jejjas]
0

okej får försöka bjuda hem någon uppfödare som kan hjälpa mig *L* Tack ändå :-)