Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1049 ggr
Ruffsen
0

Åka bort!?

Hej!

Jag åker bort idag och kommer inte hem förrän på söndag tror ni mina grisarklarar sig om jag laddar med mycket mat och vatten?

Caspia
0

Enligt djurskyddslagen ska marsvin inte lämnas mer än 24 timmar utan tillsyn.

Envishet och drömmar

Ruffsen
0

Ok då får min kompis ta hamd om dom:)

tantnett
0

Är av åsikten att om man skall resa bort och inte komma hem dagen efter, så tycker jag att man skall ordna tillsyn till sina djur.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

FeliciaS
0

Med tanke på att marsvin har väldigt snabb ämnesomsättning och behöver mat hela tiden (inte bra för dem att få massor som de äter upp på en gång) så tycker jag inte att det är en bra idé alls att lämna de hemma såpass länge. Men det verkar ju som om din kompis ska se till dem, och det är ju bra :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

petronellaa
0

Som max är mina marsvin "ensamma" Från t.ex kl. 1500 på en fredag tills 11.00 på en lördag. Och dom klarar sig kanon:)

tantnett
0

#5 Det är väl helt ok tycker jag den tiden som du nämner.

Har själv lämnat mina från ena dagen till nästa. Däremot om jag skulle bli borta ytterligare en eller flera dagar anlitar jag någon som tittar till dom.

Dels för som #4 skriver att dom behöver foder ofta samt att jag får ingen ro om jag inte vet hur mina djur har det, saker kan hända skador eller någon blir dålig.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Ruffsen
0

Nu är jag hemma och min kompis har tagit väl hand om dom^^

zuperzita
0

jag är också ofta borta fre-sln. min snällaste bror tar hand om mina två små :) Han tycker om min lilla fluffboll kitty hihi :)

men dom ska följa med upp händan efter ^^