Sökfunktionen problem ibland?
Är det flera än jag som finner att sökfunktionen blivit svårare?
La nyss in ett inlägg som jag på alla sätt och vis försökte finna någon tidigare tråd om.
Men hur jag än försökte gå bakåt i tidigare inlägg samt omformulera sökord med mera så fann jag inte något inlägg om detta ämne.
Nåväl men det fanns en sådan tråd och varför skall det vara så svårt att få upp sina sökningar?
Synd bara att detta gällde ett för mig oerhört känsligt ämne som jag nu tycker solkades ner med en låsning.
Men förstår att man kan inte ha hur många trådar som helst med ett och samma ämne.
Men som sagt jag letade länge och väl efter den tråden.
Marsvin 4-ever
.
Jag tycker att sökfunktionen är halvkass.
Det gäller att verkligen pricka in rätt ord, ibland får man sitta en lång stund och leta bland möjliga ord - det är delvis därför som det är så viktigt att rubrikerna är tydliga. Tyvärr är det många som därför uppfattar sökfunktionen som om den inte fungerar.
Jag skulle önska att sökfunktionen fungerade mer som google, där man dels kan slå in flera ord och dels får upp ett förslag på trådar som kan innehålla det man sökt på.
Hanna

#1 Ja det är så jag också har uppfattat sökfunktionen.
Att det gäller att pricka in orden i rätt följd. Men hur lätt är det?
Förr kunde man ju göra sökningar på endast huvudämnets ord. Varför går inte det längre?
Vet också att det är många som tror att sökfunktionen inte fungerar, då det som sagt är oändligt svårt att få respons på sina sökningar.
Marsvin 4-ever
.
Tycker inte heller att sökfunktionen fungerar särskilt bra. Är det bara ord i rubriken som man får träffar på när man söker, och i exakt formulering/ordföljd? Häromdagen sökte jag på "svamp" med fick inte en enda träff! :O Väldigt konstigt med tanke på hur mycket det diskuteras här.
#4 - Jag vet inte riktigt, ibland verkar det som om man får upp sökresultat trots att sökordet inte står med i rubriken.
Själv sökte jag på grav(ar) tidigare idag och fick upp de gamla varulvslekarna.
Hanna
Inte alltid den får upp något på det man söker på.. så det är nog rätt känsligt vilket ord man söker på…jag har provat flera gånger utan resultat också trots att man tror att ämnet redan diskutterats..
Jag tycker att den fungerar riktigt bra för mig :P
Ibland fungerar den inte, sedan nya ifokusverisionen, men när den väl fungerar är den bra.
Antar det är tråden om begravningsplatser du/ni syftar på. Jag var ju medveten om att jag skapat en sådan för ett tag sedan, och för att leta upp den använde jag sökfunktionen. På första försöket fick jag upp tråden.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag tycker inte att den funkar så bra
Innan den nya ifokusversionen funkade det bättre tycker jag, för ett ½-1 år sen. Då fick jag massor av resultat på varje ord, nu måste man vara mer exakt känns det som. Det räcker liksom inte med att söka på tand, om det står framtand i rubriken. Lite tråkigt.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Håller med #1 :)

Ibland funkar den jättebra & ibland inte alls :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#7 jo det var den tråden.
Och jag sökte på olika ord innehållande ämnet. Minns nu inte exakt vilka ord jag sökte på, men försökte på olika formuleringar utan träff.
I tråden: Hur kommer ni på namnen undrade en om vi inte kunde ha namntävlingar.
Då jag vet att vi haft flera trådar som hette Marsvinsnamnleken försökte jag ju få opp dessa på sökfunktionen, men inte ens det lyckades?
Marsvin 4-ever
.

Jag tycker inte att den fungerar alls.
Envishet och drömmar